به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم کارت به دلیل استفاده از سایت های غیر مجاز به شهروندان هشدار داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: برابر بررسی های انجام شده کارشناسان این پلیس مشخص شده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم کارت به دلیل استفاده از سایت های غیر مجاز به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: برابر بررسی های انجام شده کارشناسان این پلیس مشخص شده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه “مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم افزار همیاب۲۴ پیگیری کنید” به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت مراجعه کاربران برای رهگیری سیمکارت در ذیل این پیامک درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت شده و پس از آن کلاهبردار از طریق سرقت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجه از حساب کاربر می کند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: مردم به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت https:‎//hamyab24.ir می‌باشد لذا هر پیامک و تبلیغاتی که جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان های ذیربط اخذ کرده است دانلود و استفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی درپایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.