به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان و ارائه مرجوعه قضائی  مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پیامکی جعلی با عنوان “شکوائیه علیه شما” را دریافت می کردند که حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا بود و آنها پس از ورود به لینک ناشناس پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال متوجه می شدند که کل موجودی حسابشان برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: درگاه جعلی که مال باختگان اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کردند برای دائر کننده این درگاه ارسال و پس از نصب اپلیکیشن جعلی توسط قربانیان، فرد کلاهبردار  به پیامک های گوشی آنها دسترسی پیدا کرده و با  سرقت رمز دوم یکبار کل موجودی حساب را خالی می کرد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه فرد کلاهبردار  با دسترسی به لیست مخاطبان قربانی پیامک مذکور را برای سایر دوستان و آشنایان وی ارسال می کرده تا به این طریق از انان نیز کلاهبرداری کند عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارشناسان سرانجام هویت فرد کلاهبردار مشخص و این فرد طی عملیاتی ضربتی توسط ماموران دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند که پیامک های ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN بوده و فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیز نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان بایستی صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.