به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،جانشین فرمانده انتظامی استان از کاهش ۱۷ درصدی مجموع تصادفات در جاده های استان طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی خبر داد. سردار محمدرضا هاشمی فر بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،جانشین فرمانده انتظامی استان از کاهش ۱۷ درصدی مجموع تصادفات در جاده های استان طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی فر بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده های استان ثبت شده  و در این بین یک میلیون و  ۶۰۲ هزار و ۲۳۱ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شده و یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۱۹ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: براساس آمارهای بدست آمده در مجموع طی مدت ۱۴ روز اجرای طرح نوروزی تعداد هزار و ۲۵۹ فقره تصادف در جاده های استان اصفهان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به وقوع ۲۹ فقره تصادف فوتی و جان باختن ۳۶ نفر در این تصادفات گفت: متاسفانه از نظر میزان وقوع تصادفات فوتی و تعداد جان باختگان درسر صحنه تصادف به ترتیب با افزایش ۳۸ و ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل  مواجه بودیم.

سردار هاشمی فر از وقوع ۲۷۳ فقره تصادف جرحی با ۴۲۱ نفر مجروح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حال عمومی برخی از مجروحان وخیم گزارش شده احتمال افزایش تعداد فوتی ها نیز وجود دارد.

این مقام انتظامی عدم توجه به جلو با ۸۸ درصد را بیشترین علت وقوع تصادفات جاده ای استان  ذکر کرد و گفت: واژگونی و خروج از جاده نیز با ۷۰ درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده ای در این مدت بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، محور اصفهان _ شیراز، محور  شاهین شهر _ کاشان، محور فولادشهر، محورآزادراه امیرکبیر، محور کاشان _ قم، محور کوهپایه، محور اصفهان _ شهرکرد،  محور موته _ گلپایگان، محور خور _ جندق و محور دامنه را  پر تصادف ترین محورها و جاده های استان در ۱۴ روز طرح نوروزی برشمرد.

وی با بیان اینکه  ۵۵ درصد از خودروهای حادثه دیده غیر بومی و ۴۵ درصد بومی بودند اضافه کرد: ۴۵ درصد از تصادفات در شب و ۵۵ درصد در روز اتفاق افتاده و ۵۷ درصد تصادفات  نیز بین ساعات  ۱۵  عصر تا ۲۰ شب  رخ داده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه رعایت دقیق قوانین و مقررات توسط رانندگان می تواند از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کند خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم در طول مسیر به تابلوها و علایم جاده ای توجه کرده ، جاده را جزوی از سفر و گشت و گذار خود دانسته و  از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند و تمام حواس خود را به جلو معطوف کرده و از هر عملی که باعث حواس پرتی آنان می شود خودداری کنند.