به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارگاه آموزش منطقه‌ای ارتقاء برنامه‌های توانمندسازی و حمایتی باشگاه‌های مثبت با حضورکارشناسان  استان‌های قم، مرکزی، تهران، کرمانشاه و به میزبانی دفترپیشگیری و درمان اعتیاد معاونت پیشگیری استان اصفهان برگزار شد. سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه بررسی پروتکل باشگاه مثبت و ارائه خدمات مشاوره […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارگاه آموزش منطقه‌ای ارتقاء برنامه‌های توانمندسازی و حمایتی باشگاه‌های مثبت با حضورکارشناسان  استان‌های قم، مرکزی، تهران، کرمانشاه و به میزبانی دفترپیشگیری و درمان اعتیاد معاونت پیشگیری استان اصفهان برگزار شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه بررسی پروتکل باشگاه مثبت و ارائه خدمات مشاوره و توانمندسازی گروه هدف که شامل  مبتلایان HIV ، ایدز و همچنین پیشگیری مثبت از اچ آی وی می‌باشد.

ناصر چاووشی افزود: مراکز باشگاه مثبت با هدف پیشگیری مثبت از اچ ای وی و مرحله ایدز از طریق حمایت روانی– اجتماعی از مبتلایان اچ ای وی و ایدز و جلب مشارکت این افراد تاسیس شده است.

وی ادامه داد: خصوصیت مشخص این باشگاه‌ها ارائه خدماتی است که معمولا در مراکز بهداشتی و درمانی وجود نداشته است و افراد مبتلا به اچ ای وی به آن نیاز دارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان؛ ارائه خدمات در زمینه سلامت جسمی جهت بالا بردن سلامت جسمی افراد مبتلا، ارائه خدمات روانشناختی در راستای افزایش سلامت روح و روان را  از جمله خدمات این مراکز عنوان کرد.

چاووشی افزود: با توجه به اینکه سلامت باروری یکی از مهمترین بحث‌های سلامت است و یکی از راه‌های انتقال این بیماری از طریق تماس جنسی محافظت نشده است ارائه این خدمات در اولویت کار می‌باشد.

وی با اشاره با به تاثیر قابل توجه روی روابط اعضا خانواده از ارائه خدمات دارد در زمینه خانواده خبر داد و گفت: ارائه خدمات در قالب بسته‌های حمایت اقتصادی به افراد مبتلا و خانواده‌های آنان از دیگر خدمات است.

گفتنی است، کارگاه آموزش منطقه‌ای ارتقاء برنامه‌های توانمندسازی و حمایتی باشگاه‌های مثبت با حضور کارشناسان تخصصی و مدیران باشگاه‌های استان‌های؛  قم، مرکزی، تهران، کرمانشاه و اصفهان از یازدهم لغایت سیزدهم در حال برگزاری است.