به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،گزارش جدیدی که توسط Vodafone منتشر شده با عنوان “چرا مخابرات مهم است” – نشان می دهد که چگونه ارتباطات مخابراتی جدید و دیجیتالی شدن صنعت می تواند نقش مهمی در بهبود رقابت پذیری اروپا( به عنوان مجموعه ای در رقابت با آمریکا، چین، آسیای شرقی و سایر قدرتهای نوظهور اقتصادی) […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،گزارش جدیدی که توسط Vodafone منتشر شده با عنوان “چرا مخابرات مهم است” – نشان می دهد که چگونه ارتباطات مخابراتی جدید و دیجیتالی شدن صنعت می تواند نقش مهمی در بهبود رقابت پذیری اروپا( به عنوان مجموعه ای در رقابت با آمریکا، چین، آسیای شرقی و سایر قدرتهای نوظهور اقتصادی) ایفا کند.

این گزارش استدلال می‌کند که بازگرداندن رقابت‌پذیری اروپا باید یک اولویت حیاتی برای اتحادیه اروپا و دولت‌های کشورهای عضو باشد و نشان می‌دهد که چگونه دیجیتالی‌سازی مبتنی بر فناوری‌های جدید موبایل و به طور مشخص فناوری ۵G در حقیقت یک فرصت هزار میلیارد یورویی برای تقویت نوآوری، افزایش کارایی صنعتی و بهبود خدمات عمومی است.

اتصال ماشین‌ها و برنامه‌های کاربردی با سرویس‌های هوشمند مبتنی بر “ابر” و دیجیتالی‌سازی صنعت از طریق اتصال پیشرفته ۵G نشانگر «موج چهارم» انقلاب صنعتی است که تنها برای بخش تولید ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش ایجاد خواهد کرد.

اما با فاصله گرفتن اروپا از دستیابی به اهداف دهه دیجیتال خود، «شکاف تکنولوژیک» هشداردهنده‌ای بین اروپا و مناطق رقیب باز می‌شود که می‌تواند شهروندان، مشاغل و جامعه اتحادیه اروپا را در معرض خطر زوال اقتصادی بیشتر قرار دهد.

اگر اروپا استقرار فناوری‌هایی از جنس ۵G را که هسته شبکه مخابراتی و همچنین آنتن‌های بخش دسترسی رادیویی را ارتقا می‌دهد، در اولویت قرار دهد می‌تواند این روند قهقرایی را معکوس کند. یک شبکه پیشرفته ۵Gکه برنامه های کاربردی مدرن را با تأخیر کم عرضه کند و امکان شبکه سازی خصوصی را برای صنایع بزرگ و کوچک و متوسط فراهم می‌کند، پایگاه صنعتی اروپا را احیا خواهد کرد.

گزارش “چرا مخابرات اهمیت دارد” نشان می‌دهد که چگونه کمبود سرمایه‌گذاری خصوصی در دسترس برای زیرساخت‌های ۵G، از سویی اروپا را با کسر بودجه چند میلیارد یورویی مواجه می کند و از سوی دیگر پیشتازی ایالات متحده و چین را در زمینه‌های رشد حیاتی مانند هوش مصنوعی و امنیت سایبری افزایش می‌دهد.

Joakim Reiter، مدیر ارشد امور خارجی و شرکتی Vodafone گفته: «اروپا در آستانه یک نوآوری و افزایش بهره‌وری بزرگ از طریق نسل بعدی ۵G و دیجیتالی‌سازی آن برای مشاغل و اقتصاد است. همانطور که ۴G مسیر اینترنت همراه را برای مصرف کنندگان هموار کرد، ۵G هم می تواند عصر اینترنت صنعتی را نوید دهد و اروپا را به عصر توسعه بازگرداند. اروپا یک فرصت تریلیون یورویی برای دیجیتالی کردن صنعت خود و رقابت در سطح جهانی دارد، اما این هدف کاملاً به سرعت انجام تغییرات بستگی خواهد داشت. ماموریت پنج ساله پارلمان و کمیسیون اروپای بعدی باید به اروپا امکان دهد تا مسیر خود را اصلاح کند، مقررات قدیمی مخابرات را مورد بازنگری قرار دهد و چنان بازار واحدی ایجاد کند که بتواند سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی سریع شبکه های ۵G را به سرعت جذب کند.”

این گزارش همچنین اهمیت دیجیتالی کردن بخش‌های کلیدی در سراسر اروپا و برخی از چالش‌های پیش روی آن را مشخص می‌کند: مثلا در بخش صنعت، در حالی که تولیدکنندگان بزرگ‌تر احتمالاً به ساخت شبکه‌های ۵G خصوصی تلفن همراه و ایجاد راه‌حل‌های ICT سفارشی در کارخانه ها ادامه می‌دهند، کسب‌وکارهای کوچک‌تر باید برای دسترسی به فرصت‌های مشابه به شبکه های عمومی ۵G تکیه کنند

برای محیط زیست ، برنامه های مخابرات دیجیتال راه حل هایی ارائه می دهند که می توانند انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تا سال ۲۰۳۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهند. از جمله این راه حل¬ها می توان به  برنامه های اتصال هوشمند مانند کنتورهای هوشمند، شبکه های هوشمند و پلت فرم های شهر هوشمند اشاره کرد که می توانند مصرف انرژی را کاهش و تقاضا را با عرضه مطابقت دهند.

برای کشاورزان و شهروندان روستایی ، برنامه های مخابرات دیجیتال نقش مهمی در بهبود عملکرد محصول، کاهش آسیب پذیری و افزایش فرصت‌ها برای کار از راه دور یا انعطاف‌پذیر در مشاغلی که به طور سنتی محدود به افرادی است که در شهرها زندگی می‌کنند، ایفا خواهد کرد.

در بخش سلامت و بهداشت پیاده کردن برنامه های مخابرات دیجیتال می‌تواند از طریق پزشکی از راه دور، نظارت بر وضع بیمار از راه دور و مانند اینها بازدهی فوری را در امر مدیریت درمان بیماران به ارمغان آورد، در حالی که اجازه می دهد که برنامه های جدیدتری چون استفاده از واقعیت افزوده برای پزشکان متخصص در مقیاس وسیع و همگانی عرضه شوند.

 

برای بهره مندی کامل اروپا از این فناوری های جدید، به نیروی کار مجهز به مهارت های دیجیتالی مناسب نیز نیاز است.   گزارش “چرا مخابرات اهمیت دارد” پیوند بین مهارت ها و دیجیتالی شدن تجارت و جامعه را نشان می دهد و نیز نشان می دهد که چگونه ابتکاراتی مانند V-Hub و SkillsUpload برای بهبود آموزش و مهارت های دیجیتال در بسیاری از کشورهای اروپایی عمل می کنند.