به گزارش پیداگر نیوز، رییس هئیت مدیره چاپ و بسته بندی نگارستانچاپخانه بیان کرد: نگارستان برای صنعتگران یک مشاور است. بدون شک برای بررسی یک رویداد باید با آن کمی فاصله گرفت تا بتوان به این طریق آن رویداد را مورد کنکاش قرار داد اما در حال حاضر یک کارشناس و فردی که در زمینه […]

به گزارش پیداگر نیوز، رییس هئیت مدیره چاپ و بسته بندی نگارستانچاپخانه بیان کرد: نگارستان برای صنعتگران یک مشاور است.

بدون شک برای بررسی یک رویداد باید با آن کمی فاصله گرفت تا بتوان به این طریق آن رویداد را مورد کنکاش قرار داد اما در حال حاضر یک کارشناس و فردی که در زمینه مورد نظر تخصص داشته باشد این بررسی بی حاصل خواهد بود. دومین نمایشگاه کسب و کار با محوریت چاپ و بسته بندی ، تبلیغات، برندینگ، رسانه، مشاوره توسعه و بهبود کسب وکار در محل جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق روبروی منطقه روشن دشت برگزار شد.

قصد داریم به همراهی زهرا اسحاقیان رییس هئیت مدیره چاپ و بسته بندی نگارستان ،مدیرعامل مجموعه هنری و فرهنگی هنرسازان این رویداد و همینطورصنعت چاپ و بسته بندی را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا لطفا معرفی از مجموعه خود داشته باشید .

باعث افتخاراست که می توانیم در مجتمع چاپ و بسته بندی نگارستان چاپ های بسیار لوکس مانند چاپ های متالایز ، هایبرید را انجام می دهیم . قبلا این صنعت در کشور ما مقداری کم رنگ بود و بیشترتامین کنندگان و آن افرادی که نیاز به بسته بندی لوکس داشتند اجباربود که از ترکیه بیاورند ولی خوشبختانه به همت صنعتگران ایرانی، ما و تعدادی دیگر از همکاران این صنعت را وارد ایران کردیم . جذابیتی که صنعت متالایز دارد بسیار می تواند جعبه را لوکس کند و دوستانی که کالای خود را با بسته بندی عرضه می کنند ما آمادگی داریم که در این زمینه به آنها مشاوره بدهیم و با یک همفکری و مهندسی بتوانیم بهترین جعبه را برای کالا آنها ارائه بدهیم .

خط تولید ما کامل است از زمان طراحی تا زمان گرفتن زینک و چاپ ، خدمات پس ازچاپ مقاطع مختلف یو وی هایی که انجام می شود و دایکات ها ، پنچره چسبانی ولب چسب کاملا  اینها را در مجموعه خود انجام می دهیم . اینکه همه این موارد در یک مجموعه انجام می شود بسیار منفعت و سود دارد برای مشتری ؛ ابتدا هزینه لجستیک و ترابری در این زمینه بسیار کاهش پیدا می کند و ثانیا این همبستگی اتفاق می افتد چون همه این اتفاق ها در کنار هم انجام می شود . و نهایتا محصول خیلی  بهتری را تولید می کند و می تواند در خدمت صنعتگران باشد.

از افتخارات مجتمع چاپ و بسته بندی نگارستان بیشتر توضیح بدهید.

از افتخارات شرکت ما این است که در جعبه و بسته بندی خلاقیت را بسیار مدنظر قرار می دهیم . ما بسیاری از طرح های خود را ثبت طرح  و اختراع می کنیم . این ثبت که اتفاق می افتد هم حقوق کسانی که جعبه را طراحی می کنند و مشتریانی که می خواهند حقوق شان حفظ شود را محفوظ نگه می دارد. و ما بیشتر اینکه ادعا داشته باشیم که یک چاپخانه هستیم خوشحال هستیم یک مشاور هستیم برای صنعتگرانی که محصول شان را درغالب جعبه ارائه می دهند.

آیا خلاقیت در صنعت چاپ و بسته بندی تاثیرگذار است ؟

ما در حوزه چاپ و بسته بندی با توجه به اینکه تمام صنایع به صورت عمده یا در حد بروشور ،کاتالوگ و کارت ویزیت وابسته   به صنعت چاپ هستند نیاز است که یک سری فعالیت های خلاقانه و هم یک سری فعالیت های علمی در این ارتباط صورت بگیرد تا بتواند بازو و کمک کننده ای باشد به بقیه صنعت ها . وقتی  می خواهیم یک کالایی را انتخاب کنیم می رویم در قفسه فروشگاه و می بینیم هرمحصولی که وجود دارد مثل بیسکوییت ، پودر کیک یا حتی در داروخانه ها چند برند کنار یکدیگر قرار دارد. اگر بسته بندی یک برند جذابیت داشته و متفاوت و خلاقانه باشد ما علاقه مند می شویم که از آن برند تهیه کنیم .

اگر محصول آن برند عالی و خوب باشد ما مشتری آن محصول می شویم بنابراین اصحاب آکادمی علمی صنعت چاپ می گویند بسته بندی فروشنده خاموش است و یا رسانه سیار است .

نقش بسته بندی را در فروش یک محصول تا چه میزان اثرگذار می بینید؟

بسته بندی نقش بسیار بسزایی دارد در انتخاب یک محصول ، ما الان یکسری از محصولات مان بسته بندی دارد ولی محصولات بسیار زیادی داریم که می توانیم برای آن بسته بندی ایجاد کنیم . وقتی بسته بندی ایجاد می شود اعتبار بیشتری پیدا می کند و سهم بیشتری از بازار می تواند بگیرد . در واقع بسته بندی یک شناسنامه محصول می شود که می تواند بگوید تولید کننده چه کسی است ، سازمان نظارتی آن مشخص شده و اگر مشکلی پیش آمد به کجا می توانیم مراجعه کنیم ، اگر انتقاد و پیشنهادی داشته باشیم چگونه اعلام کنیم و در مجموع محصول ما صاحب پیدا می کند . همینطور که انسانها تحصیلات می کنند و مدرک تحصیلی  باعث یک اعتبار ویژه تر برای آنها می شود ، هرچه قدربسته بندی خلاقانه تر و متناسب تر با آن محصول باشد مثل همان مدرک تحصیلی که یک نفر می تواند داشته باشد بنابراین بسته بندی بسیار بسیار می تواند در صنعت اثر گذار باشد . بسته بندی باعث می شود مشتری وفادارتر و برند معتبر تر شود  و جایگاه ویژه تر نسبت به  کالا ومحصول دیگر پیدا کند . این موارد در واقع آثار معجره بسته بندی است که ما امیدواریم به همت صنعتگران و رسانه ها بتوانیم آن رسالت که بسته بندی دارد را جا بیاندازیم.

دومین نمایشگاه کسب وکار را چگونه ارزیابی می کنید ؟

همه اتفاقات از یک جا خیلی کوچک شروع می شود و بعد اگر ما آنها را بررسی کنیم و کارگروه برای آن بگذاریم ، می بینیم چه اتفاقی افتاده در این صنعت و ما به کجا می توانستیم برسیم که نرسیدیم . اینها همه می تواند در تعالی این رویدادها اثرگذار باشد . اتفاقاتی که گاها می افتد در کشورما این است که کاری را آغاز می کنیم و در همان مقطع متوقف می شویم .

الان به عنوان یک شروع ، شروع خیلی خوبی است برای اینکه تکمیل شود نیاز است که رضایت مندی مشتریان در غرفه ها سنجیده و درواقع مهندسی بشود که ما چه کارهایی دیگری می توانستیم بکنیم تا به آن تعالایی که حق این رویداد است برسیم .

قاعدتا این حرکت ها اثرگذار است ولی به نظر من اگر یک مدیریت قوی تر از جانب خود نمایشگاه اعمال شود بسیار بازدهی را بالا می برد . من شاهد بودم که در این چند ماه اخیر مجری نمایشگاه جناب آقای میرجمالی خیلی زحمت کشیدند و حقیقتا همه توان خود را گذاشتند که این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شود ولی قطعا یک دست صدا ندارد و باید مدیریت نمایشگاه و دیگر ارگانها  مثل اتاق بازرگانی حامی این مجریان باشند و از آنها حمایت کنند تا به آن انتظاری که غرفه گذاران دارند، برسند .