به گزارش پیداگر نیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست های مبنایی قوه قضاییه است، با بومی سازی منطقه ای دنبال شود. محمدرضا حبیبی بیان داشت: توجه به امر پیشگیری به عنوان یک سیاست مبنایی در قوه قضاییه نیازمند بومی سازی منطقه ای است؛ چرا که نوع و […]

به گزارش پیداگر نیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پیشگیری از وقوع جرم که از سیاست های مبنایی قوه قضاییه است، با بومی سازی منطقه ای دنبال شود.

محمدرضا حبیبی بیان داشت: توجه به امر پیشگیری به عنوان یک سیاست مبنایی در قوه قضاییه نیازمند بومی سازی منطقه ای است؛ چرا که نوع و میزان فراوانی وقوع جرایم و یا موضوعات حقوقی در مناطق مختلف کشور متفاوت می باشد.

وی با تأکید بر پیگیری و اجرایی شدن دو سیاست مهم قوه قضاییه افزود: بر همین اساس مسؤولان قضایی با همکاری سایر دستگاه‌ها با پژوهش و تحقیق و برنامه ریزی و تشکیل کارگروه ویژه نسبت به اجرای این سیاست مهم و مبنایی قوه قضاییه اقدام نمایند تا شاهد کاهش ورودی و موجودی پرونده در محاکم دادگستری در سطح استان باشیم.

ایشان تقویت و توجه به امر صلح و سازش در دعاوی را به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های مهم در قوه قضاییه مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: امر صلح سازش به عنوان یک سنت حسنه و بر پایه فرهنگ غنی اسلامی در آموزه های دینی ما شناخته و توصیه شده است و اگر با بهره‌مندی از ظرفیت خوب شوراهای حل اختلاف در این مسیر حرکت شود بی‌شک نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مختومه شدن دعاوی با صلح و آشتی در جامعه بر جای خواهد ماند تا صدور احکام قضایی.

حبیبی در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های ایثارگرانه کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا در آستانه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: بهترین قدردانی از خدمات و تلاش های مدافعان سلامت در شرایط کنونی رعایت مقررات بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کروناست که قطعاً کاهش آمار ابتلاء و فوت را به دنبال داشته و خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با پیش رو بودن برخی مناسبت ها از جمله ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ضروری است مراسم عزاداری به صورت خانوادگی و در قالب سیاه پوش و عزادار نمودن نمای ادارات شهرها و مناطق انجام پذیرد؛ چرا که تجربه نشان داده عدم رعایت دستورالعمل ها و شکل گیری تجمعات، گسترش و فراگیری سریع و غیر قابل کنترل این ویروس وحشی را به دنبال دارد و متعاقب آن ایجاد محدودیت های گسترده موجب خسارات اقتصادی و اجتماعی فراوان می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات حمید رئوفیان به عنوان رییس دادگستری و محمدرضا نوروزی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رییس محترم قوه قضاییه محمدرضا نوروزی به عنوان رییس دادگستری و مهرزاد هوشمندی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب دهاقان معرفی شدند.