به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۰ درصدی بازار خورشید به عنوان بزرگ‌ترین مرکز طلا و جواهر کشور در جوار میدان امام علی (ع) خبر داد. محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر گفت: بازار خورشید بزرگ‌ترین بازار طلا و جواهر کشور است که با تلفیقی از معماری مدرن و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۰ درصدی بازار خورشید به عنوان بزرگ‌ترین مرکز طلا و جواهر کشور در جوار میدان امام علی (ع) خبر داد.

محمدباقر کلاهدوزان با اعلام این خبر گفت: بازار خورشید بزرگ‌ترین بازار طلا و جواهر کشور است که با تلفیقی از معماری مدرن و طرح‌واره‌های کهن در مجاورت میدان امام علی (ع) ساخته شده است.

او با اشاره به ویژگی‌های این بازار گفت: زیربنای بازار ۳۳ هزار متر مربع است که ۳۲۴ واحد تجاری با میانگین ۲۵متر مربع و کاربری اختصاصی برای تجارت طلا، جواهر، سکه، نقره و ساعت در آن در نظر گرفته شده است. این واحدها در عین حفظ اصالت سنتی از امکانات به روز مجتمع‌های تجاری برخوردار هستند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: در این مجتمع تجاری، پارکینگ در ۲ طبقه با ظرفیت ۴۷۰ خودرو و امکان دسترسی به بازار و همچنین ظرفیت روزانه پارک ۳ هزار خودرو ایجاد شده است.

او افزود: این بازار، در ۲ طبقه تجاری، ۲ طبقه پارکینگ و پشت بام با کاربری رستوران و تفریحی ساخته شده است و از خیابان‌های کمال، ولی‌عصر و علامه مجلسی قابل دسترسی است، ضمن اینکه ایستگاه مترو و اتوبوس نیز در جوار آن پیش بینی شده است.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح جایگزینی بافت فرسوده بازارهای قدیمی با بازارهای مدرن و نوساز در عین حال حفظ ارزش مادی و معنوی بازار است، ضمن اینکه با بهره برداری از این طرح، انتقال یکپارچه طلافروشان بازارهای مهدیه، الزهرا، الغدیر، سینایی به مجموعه جدید در دستور کار است.

او در خصوص روند پیشرفت این پروژه اضافه کرد: مجتمع تجاری خورشید تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد تا تکلیف معوض سایر واحدهای طلافروشی نیز مشخص شود و ۴ مجتمع تجاری فرسوده فعلی، تخریب و قسمت اعظم میدان جلوخان با تخریب این مجتمع‌ها تکمیل شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی میدان جلوخان مشروط به توافق با پاساژ طلافروشان است و مراکز تجاری این پروژه به کاربری این صنف تعلق گرفته است، گفت: مدت پیمان این پروژه ۲۰ ماه و مبلغ اولیه پیمان بیش از ۵۰۸ میلیارد ریال است.