به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمد نورصالحی در پیامی فرارسیدن ۲۵ آبان روز اصفهان را گرامی داشت. متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم محمدبن علی بن سلیمان راوندی در کتاب راحه الصدور و آیه السرور در وصف اصفهان چنین می‌نویسد: «اگر بهشتِ عَدْن بر زمین خواهد بود، به زمین اصفهان باشد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمد نورصالحی در پیامی فرارسیدن ۲۵ آبان روز اصفهان را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محمدبن علی بن سلیمان راوندی در کتاب راحه الصدور و آیه السرور در وصف اصفهان چنین می‌نویسد:

«اگر بهشتِ عَدْن بر زمین خواهد بود، به زمین اصفهان باشد وگر بَر آسمان است برابرِ اصفهان است، به هر حال اصفهان نمودار بهشت است.»

همگان از تاریخ این شهر و از اوج قله‌های افتخار آفرینی مردمان آن به خوبی آگاهند چرا که مردمان آن در چند قرن مشعل‌دار علم و معرفت و چراغ‌افروز دین و ولایت در کشور پهناورمان بوده است.

در فرازی دیگر در تاریخ معاصر این شهر، شهری است که به مدد توفیق الهی در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ با اهدای ۳۷۰ شهید به ایران اسلامی نام خود را بار دیگر در تاریخ پر افتخار این سرزمین طنین افکن و جاودانه ساخت و امسال این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز اصفهان نام‌گذاری شد.

اصفهان شهر علم، شهر دین، شهر ولایت، شهر کار و ابتکار، شهر هنر و فرهنگ و شهر شهادت است.شهر پیشگامی و پیش قدمی است. شهر نام آورانی که هر کدام از آنها می توانند مشعلی باشند و راه یک ملت را روشن کنند.شهر آیت الله مجلسی، آیت الله وحید بهبهانی، شیخ بهائی، خواجه نظام الملک، صاحب ابن عباد، شهید آیت الله مدرس، شهید آیت الله بهشتی، شهیدخرازی، شهید همت و شهید کاظمی است.

تصور نمی رود هیچ شهری در دنیا برای معرفی آثار اسلامی با اصفهان قابل مقایسه باشد زیرا اصفهان علاوه بر واجد بودن بنای عظیمی مانند مسجد جامع که به تنهایی یک موزه معماری اسلامی محسوب می شود بالغ بر شش هزار اثر تاریخی دیگر دارد که هر یک از آنها در دوره معینی بنا شده و معرف خصوصیات معماری و تزییناتی آن دوره است، بنابراین برای مطالعه سیر سبک‌های معماری ایرانی طی چهارده قرن اخیر، شهر نمونه بشمار می‌رود و از این جهت بی نظیر است.

اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تقارن این دو روز بزرگ را به مردم شریف اصفهان تبریک گفته، از خداوند متعال به دعا می‌خواهم هم‌چنان که این شهر یک روز مرکز نورافشانی علمی به همه کشور، بلکه دنیای اسلام بوده است به جایگاه واقعی خود در این عرصه نایل شود.

و در پایان کلام خود را با بیتی از صائب حُسن ختام می‌بخشم.

چشم را با سرمه پیوندی است از روز ازل

صائب از گلگشت سیر اصفهان چون بگذرد.

محمد نورصالحی

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان