به گزارش پیداگرنیوز، محمد نورصالحی ، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در پیامی سالروز هفت تیرماه شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق ایشان را گرامی داشت. متن پیام محمد نورصالحی ، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به به مناسبت ۷ تیر ماه  به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم انا […]

به گزارش پیداگرنیوز، محمد نورصالحی ، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در پیامی سالروز هفت تیرماه شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق ایشان را گرامی داشت.

متن پیام محمد نورصالحی ، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به به مناسبت ۷ تیر ماه  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا انزلنا الیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما اراک الله و لاتکن للخائبین خصیماً

سوره نساء: آیه ۱۰۵

ثم اخبر للحکم بین الناس افضل رعیتک فی نفسک ممن لایضیق به الامور

نهجالبلاغه، نامه ۵۳، عهدنامه مالکاشتر

باید در امر قضا، کمال دقت را کرد و با دقت اجرا کرد مبادا ـ خدای ناخواسته ـ به دست یکی ظلمی واقع بشود.

امام خمینی(قدسسره)

جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفری

رئیس کل محترم دادگستری استان اصفهان

با سلام و احترام

عدالت از جمله مفاهیم ارزشمند و بنیادینی است که انسان از بدو خلقت بدان میل داشته، آن را منتهای آمال خویش می‌پنداشته است. در آیین انسان ساز اسلام نیز ادب و آداب این مهم از پیشینه‌ای به قدمت نهاد ارجمند قضا برخوردار است. این مکتب جهان‌شمول از آن چنان ذخیرهای از وقایع و سرگذشت‌های تاریخی و بایدها و نبایدهای ائمه هدی در مواجهه با مسائل، لبریز است که بسیاری از مشکلات حتی جهان امروز را به راحتی عقده‌گشایی می‌کند و می‌توان به درستی چنین پنداشت که اصول کلی قضاوت آن، نه تنها با جدیدترین روش‌ها هم اورد است که به راستی بر آنها تفصیل و رجحان دارد.

جمهوری اسلامی ایران نیز که متکی بر چنین پیشینه ارجمندی است به فضل الهی میتواند در گام دوم خود با رفع موانع و مشکلات این حوزه، با وجود کارکنانی تلاشگر، قضاتی شجاع و خداترس و مدیرانی دلسوز و خدمتگزار به جایگاه رفیع و درخشان خود در حوزه‌های قضایی و اجرای عدالت دست یابد و صد البته این موضوع بر پایه‌هایی استوار است که بی‌گمان رکن رکین آن بر شانه‌های شهیدان این حوزه خصوصاً شهید والامقام آیت‌الله دکتر بهشتی قوام یافته و مستحکم شده است.

اینجانب به نمایندگی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام و یاران شهیدش، ضمن قدردانی از تمام تعاملات گذشته، فرا رسیدن هفتم تیرماه، مصادف با ایام شهادت معمار دستگاه قضایی نظام مقدس اسلامی را به محضر آن برادر ارجمند، قضات و کارکنان آن دستگاه معزز گرامی داشته، از درگاه پروردگار متعال استمرار راه ائمه حق مکتب جعفری را برای جنابعالی و سایر دست اندرکاران امر قضا مسألت مینمایم.شناسه: ۹۲۸۹۲۲۳