به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی ثبت نام در سامانه همتا از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کنند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  بیان داشت: کلاهبرداران سایبری پیامکی به برخی شهروندان ارسال […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی ثبت نام در سامانه همتا از ضعف آگاهی مالباخته سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  بیان داشت: کلاهبرداران سایبری پیامکی به برخی شهروندان ارسال می کنند مبنی بر اینکه “دستگاه شما ثبت رسمی نشده است. برای رفع انسداد اپراتور تا ۲۴ ساعت نسبت به ثبت آن اقدام نمایید.” و یک لینک جعلی نیز جهت مراجعه کاربران برای تکمیل مشخصات در ذیل این پیامک منتشر می کنند.

وی در ادامه گفت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده بعد از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی جهت دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان افزود: شهروندان آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی تلفن همراه سایت https:‎//hamta.ntsw.ir می‌باشد،  لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات رجیستری به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی می‌باشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر داشته باشید سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعال‌سازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه رایگان است. قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایت‌های جعلی باشید، شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  دریافت کنند.