به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: سودجویان و افراد فرصت طلب به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند . ،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد ارسال پیامک های جعلی به بهانه ثبت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: سودجویان و افراد فرصت طلب به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند .

،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد ارسال پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، متهمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی در ادامه گفت: پیامک‌ های جعلی که معمولا مورد استفاده افراد سودجو و کلاهبردار قرار می گیرد دو مشخصه مهم دارد، ابتدا اینکه این پیامک‌ها با سر شماره‌ معمولی و شخصی ارسال می‌شود و دیگر مشخصه آن لینک موجود در پیامک است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجوگر و یا استفاده از لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: انتظار می رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت های خود در فضای مجازی قرار دهند و همچنین کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰با ما در‌ میان بگذارند.