به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۹ باند بزرگ سرقت و دستگیری۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای طی یک ماه گذشته در استان اصفهان خبرداد. سردار حمیدرضا علینقیان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:  در یک ماه گذشته ۹ باند بزرگ سرقت در استان اصفهان کشف […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۹ باند بزرگ سرقت و دستگیری۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای طی یک ماه گذشته در استان اصفهان خبرداد.

سردار حمیدرضا علینقیان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:  در یک ماه گذشته ۹ باند بزرگ سرقت در استان اصفهان کشف و تعداد ۲۱۷۵ نفر سارق حرفه ای  نیز دستگیر شدند که به واسطه اقدامات صورت گرفته در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو بودیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ باند سرقت منزل، ۱۶ باند سرقت اماکن، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۲۲ باند سرقت کابل و پنج باند سرقت مغازه شناسایی و دستگیر شدند.

علینقیان پور با بیان اینکه سرقت مسلحانه در هشت ماهه امسال روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: در حوزه جرایم‌خشن ۲۴ درصد افزایش وقوع و کشف آن ۴۱ درصد رشد داشته است.‌

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه در این مدت ۴۱۵ محکوم متواری دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی اموال استرداد شده به مالباختگان بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان داشت: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی در آبان ماه سال جاری ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق تشکیل شده است که در این راستا در حوزه شناسایی و برخورد با جرایم اقتصادی نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم.‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین طی ۸ ماهه امسال تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

علینقیان‌پور گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از اصناف استان اصفهان انجام شده است که بالغ بر  ۳ هزار مورد تذکر و اخطارداده  و ۶۱۳ واحد صنفی متخلف نیز با حکم قضائی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه با مسدودسازی لینک‌های کلاهبرداری و دستگیری مجرمان ۳ میلیارد تومان به مالباختگان عودت گردید، بیان کرد: توسط کارشناسان سایبری فراجا ۸ هزار و ۳۵۱ مورد مشاوره در زمینه فعالیت‌ها، خدمات و مشکلات موجود در فضای مجازی به عموم مردم ارائه شده است.

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه جرایم جنایی و قتل در استان  ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، گفت: امسال نیز کشف و تشکیل پرونده‌های قتل ۱۱۷ درصد افزایش داشته که مربوط به پرونده‌های قدیمی و قتل‌هایی است که طی سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۱۱۷۶ محله شناسنامه دار شده است، گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر از معتمدین محلات با فراجا در راستای تامین امنیت محلات همکاریو برای امنیت و آسایش محلات خود در حال فعالیت هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در یک ماه گذشته در سطح استان  ۲۸۴ نقطه آلوده که محل فروش و استعمال مواد مخدر، منازل سارقان و محل تجمع و تردد اراذل و اوباش بود شناسایی و پاکسازی شد.

سردار علینقیان پور بیان داشت: همچنین در این مدت ۵۷۸ نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و ۱۲۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به برخورد قاطعانه سازمان اطلاعات و امنیت انتظامی استان با اراذل و اوباش گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و اوباش و عربده‌کشان در محلات اصفهان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه با رصد دقیق و مجددانه ۸۴۴ تخلف در فضای مجازی کشف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان کرد: در راستای آگاهی‌سازی مردم ۱۷۳ جلسه با معتمدان محله‌ها، بازاریان، روحانیان، ورزشکاران و دانشجویان هر محله برای افراد برگزار شده و معضلات هر محله شناسایی شد.