به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» معرفی شدند و ۱۲ اثر از تولیدات حوزه هنری اصفهان برای اکران در این جشنواره انتخاب شد. با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰، در مجموع ۴۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» معرفی شدند و ۱۲ اثر از تولیدات حوزه هنری اصفهان برای اکران در این جشنواره انتخاب شد.

با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰، در مجموع ۴۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شد.

در بخش ملی ۱۷۳ اثر به جشنواره راه یافت که از این میان ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آیند.

همچنین ۶۹ اثر در بخش مخاطب کودک توسط هیات انتخاب به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند و از این میان ۲۵اثر به بخش مسابقه و ۴۴اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند.

۱۲ اثر از حوزه هنری اصفهان در سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه

پس از اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره فیلم های صدثانیه ای، باشگاه فیلم مهر حوزه هنری اصفهان ، با برنامه ریزی منظم به تولید آثارصدثانیه ای در قالب های داستانی و پویانمایی برای حضور در این جشنواره پرداخت و در مجموع ۳۱ اثر توسط حوزه هنری اصفهان با موضوعات مختلف و به ویژه با در نظر گرفتن شرایط بومی و فرهنگی و هنری اصفهان و همچنین موضوع ویژه مخاطب کودک و نوجوان برای حضور در سیزدهمین جشنواره ۱۰۰ تولید شد.

پس از تلاش شبانه روزی تیم‌های سازنده فیلم های جشنواره صد ثانیه ای در اصفهان و ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره از میان آثار تولیدی در باشگاه مهر حوزه هنری اصفهان  ۱۲ اثر را برای اکران در این جشنواره انتخاب نمود.

در بخش رقابتی ملی فیلم‌های «کلوزآپ» به کارگردانی یاسر پارسا، «گدار» به کارگردانی احسان عابدنیا، «دشت» به کارگردانی سید میثم سجادی، «وارونه» به کارگردانی فهیمه عابدی از اصفهان انتخاب شد و در بخش غیررقابتی ملی فیلم های «بدرود» به کارگردانی رضا قاضی، «زندگی کارتنی» به کارگردانی آمنه صادقی، «شاه کلید» به کارگردانی محراب کرمانی، «طلا» به کارگردانی حسین باقری برای نمایش در این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

همچنین در بخش غیر رقابتی کودک و نوجوان، اصفهان با آثاری مانند «خونه پشتی» به کارگردانی معراج کرمانی، «روضه» به کارگردانی امیر رستمی، «گولش بزن» به کارگردانی زهرا عابدی در این جشنواره حضور خواهد داشت، در بخش مسابقه کودک و نوجوان نیز فیلم های «پدرم» خروجی کارگاه انتقال تجربه محمدرضا خردمندان و «وارونه» به کارگردانی فهیمه عابدی آثار راه یافته به این بخش بودند.

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از روز سه شنبه ۹ اسفند تا روز جمعه ۱۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود و آثار راه یافته به بخش‌های مختلف اکران خواهد شد.