به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری هستند توجه به عموم مردم است. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری هستند توجه به عموم مردم است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، اظهار داشت: امروز توفیق نصیب شد تا اعضای دولت به زیارت مرقد نورانی امام بزرگوار بیاییم از خداوند متعال شاکر هستیم.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه برای همه ما، مردم ما و امت اسلامی این است که چگونه پس از گذشت چهل و سه یا چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی میراث گرانقدر امام خمینی(ره) علی رغم همه توطئه ها و نقشه های دشمن و دشمنی ها، امروز ماندگار شده و دارد جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این در اخلاص امام و حقانیت این پیام، سخن، دعوت و ادعا ریشه دارد. وفاداری مردم نسبت به امام، انقلاب و شهدا نیز نشان صدق این ادعا هستند. شهدا که جانشان را برای این پیام و حفظ و حراست آن دادند.

رئیسی خاطرنشان کرد: خداوند میل به این تحول را در دل ها ایجاد کرد و خود او هم محافظ آن است. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که این انقلاب، امام و شخصیت ایشان را بشناسیم و بشناسانیم. تهیه دانش نامه جامع برای شناخت بیش از پیش جامعه بشری کار خوبی است که انجام شده است.

وی اضافه کرد: اهل قلم و بیان بدانند یکی از راه های مصون سازی جامعه و جوانانی که امام و شهدا را ندیدند این است که ابعاد شخصیت امام برای آنها به صورت هنرمندانه از طریق جهاد تبیین شناسانده شود. امروز جوانان باید سیره، هدف، سلوک و آرمان امام را بشناسند.‌

رئیس جمهور گفت: زیارت رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد هر سال برای آن است که به ما نشان دهند به راه و سلوک و شیوه امام توجه کنیم. نکته دیگر این است که باید آرمان های امام مبتنی بر اخلاق و معنویت را به حقانیت شناخت. دشمن نمی خواهد سخن نو و تحولی به نام اسلام شکل بگیرد.

رئیسی افزود: آنها مدعی هستند حرف و سخن نو از سوی آنها مطرح می شود. اما امام راحل نگاهی نو مبنی بر اینکه جامعه می تواند با محور قرار دادن دین به ابعاد مورد نیاز خود دست پیدا کنند و به سعادت برسد.

وی تاکید کرد: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی می‌خواست این آرمان ها تحقق پیدا نکند و پس از آن نبرد. تمام توطئه ها به دنبال آن است که دوره های تشکیل و تثبیت انقلاب نتواند آثار خود را داشته باشد. امام راحل و شهدا تلاش کردند این آرمان ها برای جامعه بشری شناخته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دولت و وظیفه خدمتگزاران آن است که توجه به حقوق و خواست مردم که خواست امام بزرگوار بوده است را مورد تاکید قرار دهند، گفت: امام راحل مردم را باور داشتند و تاکید داشتند حقوق مردم مورد توجه باشد. دولت بیش از پیش خود را موظف می داند که به خواست مردم توجه کند و نسبت به تشکیل جامعه مبتنی بر اصول، اخلاق و عدالت اهتمام داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: میثاق دولت با آرمان های امام عظیم الشان به این معنا است که تمام تلاش دولتمردان باید این باشد که آرمان های امام تمام و کمال تحقق یابد و نسل جوان در عمل این تحقق آرمان ها را شاهد باشد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستم ما نیز اخلاص امام را بشناسیم و عمل صالح را در شیوه رفتاری خود قرار دهیم. امروز جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند آن است که امیدوار زندگی کند. ما که ظرفیت های کشور به ویژه نیروی انسانی کارآمد وذخایر مادی و معنوی کشور را می شناسیم معتقدیم آینده بسیار درخشان خواهد بود و با وجود کارشکنی ها جامعه اسلامی پیش خواهد رفت و تحقق آرمان ها را دست یافتنی می دانیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: هر کسی با قلم، عمل و اقدامات خود مردم را امیدوار کند حتما در جهت راهبرد مقام معظم رهبری و انقلاب گام برداشته است. آنکه ایجاد گره ذهنی و یاس در مردم می کند در مسیر دشمن گام بر می دارد. راهبرد دولت ایجاد امید است و ما با کار شبانه روزی باید برای مردم ایجاد امید کنیم

سید ابراهیم رییسی تاکید کرد:وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند توجه به عموم مردم است.