به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از وجود بیش از ۱۲۰۰ کارشناس تغذیه  در نظام خدمات بهداشتی اولیه خبرداد. مجید کاراندیش گفت: خدمات بهداشتی اولیه با پوشش تقریبا قابل قبول و رایگان به عامه مردم ارائه میشود و بیش از ۱۲۰۰ کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه وجود دارد. […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از وجود بیش از ۱۲۰۰ کارشناس تغذیه  در نظام خدمات بهداشتی اولیه خبرداد.

مجید کاراندیش گفت: خدمات بهداشتی اولیه با پوشش تقریبا قابل قبول و رایگان به عامه مردم ارائه میشود و بیش از ۱۲۰۰ کارشناس تغذیه در نظام خدمات بهداشتی اولیه وجود دارد.

وی اظهار داشت: رژیم غذایی و تغذیه سالم می تواند از تعداد قابل توجهی از بیماریهای مزمن پیشگیری کند از جمله بیماریهای قلبی وعروق که یکی از مهمترین علت مرگ و میر در کشور است و از انواع سرطان، چاقی، پوکی استخوان و دیابت نوع ۲ پیشگیری و از شیوع آن کاست.

کاراندیش با بیان اینکه تغییر الگوی غذایی وفرهنگ تغذیه مردم به شکل  ناگهانی قابل انجام نیست و باید به صورت گام به گام و به شکل تدریجی فرهنگ  الگوی غذایی خانوار را اصلاح کرد، ادامه داد: برگزاری کنگره های علمی در حوزه تغذیه  و تبادل آخرین یافته های علمی و ایجاد بستر هم اندیشی بین کارشناسان و  اساتید  این حوزه می تواند در اصلاح تغذیه خانوارها کمک رسان باشد و دستاوردهای خوبی را برای جامعه و اصفهان بدنبال داشته باشد.

وی از کمبود برخی از ریز مغذی ها در برخی از گروه های جمعیتی  و در برخی از استان های کم برخوردار خبر داد و  افزود:  قریب به دوسوم( ۲٫۳) بزرگسالان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند و از انجائیکه تغذیه یک پدیده چند بخشی است اصلاح غذایی خانوارها و رفع مشکل چاقی جامعه با هماهنگی بین بخشی امکانپذیر است.

عضو دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای اصلاح تغذیه خانوارها صنعت غذا وتجارت غذا اولویت های خاص خود را دارد و نظام های بهداشت و درمان هم اولویت های خاص خود را دنبال می کنند که هماهنگی بین این دو از طریق قانونگذاری امکانپذیر است.