به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: زمین رایگان به ۱۰۲ خانوار در شهر هرند و ۳ خانوار در شهر اژیه که مشمول طرح جوانی جمعیت و یا ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بودند، واگذار شد. مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: زمین رایگان به ۱۰۲ خانوار در شهر هرند و ۳ خانوار در شهر اژیه که مشمول طرح جوانی جمعیت و یا ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بودند، واگذار شد.

مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهر هرند با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان و متقاضیان حائز شرایط برگزار شد.

محمد هادی فرازبخت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان در این باره اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌هایی که به عمل آمد بخشی از زمین مورد نیاز برای اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) این شهرستان تأمین و اکنون قرعه کشی برای تخصیص زمین به واجدین شرایط به عمل آمد.

وی افزود: در شهر هرند تعداد ۱۳۲ خانوار برای این طرح اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۳ خانوار برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده‌است) و ۳۹ خانوار متقاضی طرح چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) بودند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان با بیان اینکه بررسی شرایط انجام و متقاضیان حائز شرایط تایید نهایی شدند گفت: در این مراسم به ۱۰۲ خانوار از متقاضیان فوق زمین رایگان واگذار شد که از این تعداد ۳۵ خانوار دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده و مابقی مربوط به طرح جوانی جمعیت هستند.

وی اضافه‌کرد: در شهر اژیه نیز تعداد ۷ خانوار اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ خانوار برای طرح جوانی جمعیت (فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده‌است) و یک خانوار دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده که با انجام قرعه کشی به ۳ خانوار مشمول زمین رایگان اختصاص یافت.

فرازبخت خاطرنشان کرد: در شهر هرند الحاق ۲۰ هکتار زمین به محدوده شهری و تفکیک انجام و در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد همچنین ۱۵ هکتار دیگر الحاق و طرح تفکیکی توسط مشاور انجام شده‌است و نقشه فاز یک در کمیته فنی بررسی و در حال سیر مراحل قانونی است.

وی گفت: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد، بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.