به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر بهداشت گفت: با واکسیناسیون گسترده که در ایران به همت کادر سلامت و مردم انجام شد، اکنون شاهدیم که وضعیت ایران با سایر کشورها قابل قیاس نیست. وزیر بهداشت با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور، گفت: وضعیت کرونا در ایران، قابل مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست. بهرام […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر بهداشت گفت: با واکسیناسیون گسترده که در ایران به همت کادر سلامت و مردم انجام شد، اکنون شاهدیم که وضعیت ایران با سایر کشورها قابل قیاس نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور، گفت: وضعیت کرونا در ایران، قابل مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست.

بهرام عین‌اللهی، تقدیم ۳۰۰ شهید به کشور در اپیدمی کرونا را یکی از افتخارات ماندگار نظام سلامت دانست و افزود: پس از دفاع مقدس پزشکان ما در خطوط مقدم و پشت جبهه حضور قابل توجهی داشتند و شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی کردند، در دوره کرونا نیز شاهد اوج فداکاری کادر سلامت با تقدیم ۳۰۰ شهید به نظام، کشور و مردم بودیم.

وی تصریح کرد: آثار مخرب ویروس کرونا در همه جای دنیا یکی بود ولی با واکسیناسیون گسترده که در ایران به همت کادر سلامت و مردم انجام شد، اکنون شاهدیم که وضعیت ایران با سایر کشورها قابل قیاس نیست. اتحاد و همدلی ملت در واکسیناسیون بی نظیر بود و به عکس برخی کشورها، هیچ بیماری در مراکز درمانی ما روی زمین نماند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در شروع کار دولت سیزدهم ۱۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود و تا کنون ۱۵۵ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده است. همه پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد همانند دوران دفاع مقدس وارد میدان خدمت شدند و با مدیریت جهادی به واکسیناسیون کمک کردند.

وی ادامه داد: در یک روز بیش از یک میلیون و در یک هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن تزریق کردیم. واکسیناسیون موجب مصونیت جامعه از ویروس شد. آمار مرگ تا آذر ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی بود و از آن زمان تا الان حدود ۲۰ هزار فوتی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حالی که دنیا همچنان در آتش کرونا می سوزد، ایران وضعیت مناسبی دارد؛ به طوری که توانسته ایم با تهیه واکسن و استفاده از واکسن‌های تولید داخل، جامعه را مصونیت بخشیم تا با رفع قرنطینه‌ها، کسب و کار اقتصادی رونق بگیرد.