به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از همکاری هنرمندان اصفهانی با ستاد بازسازیعتبات عالیات خبر داد. علیرضا ایزدی در حاشیه نشست مشترک با نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، از برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش سطح همکاری هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان با ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از همکاری هنرمندان اصفهانی با ستاد بازسازیعتبات عالیات خبر داد.

علیرضا ایزدی در حاشیه نشست مشترک با نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، از برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش سطح همکاری هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان با ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

وی گفت: بی‌تردید هنرمندان اصفهانی از گذشته‌های دور تاکنون نقش مهمی در ساخت، نگهداری و مرمت از بقاع متبرکه به‌ویژه بقاع ائمه اطهار در ایران و سایر کشورها ایفا کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین هنرهای سنتی هنرمندان اصفهان در امر مرمت بقاع متبرکه، ضریح سازی و همچنین تزئینات بناهای تاریخی است، لذا این اداره‌کل از آمادگی لازم به‌منظور همکاری با این ستاد در خصوص بهره‌برداری هرچه بهتر و افزایش کیفیت مرمت بقاع متبرکه به‌ویژه تزئینات این آثار برخوردار است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: هنرهایی همچون گچ‌بری، قلم‌زنی، آیینه‌کاری، ساخت ضریح، ساخت و تزئین حرم‌های ائمه اطهار و میناکاری و همچنین بافت پارچه‌های زربافت ازجمله هنرهایی است که بیش از چهار سده است توسط هنرمندان اصفهانی در بقاع متبرکه استفاده می‌شود.