به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر تجهیز تاسیسات آب به سیستم تله متری در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد. حسین اکبریان در جلسه تامین پایدار آب شرب در جمع مدیران با اشاره به رصد مستمر تابلوهای پایش فشار آب در سطح استان گفت: به منظور تامین و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر تجهیز تاسیسات آب به سیستم تله متری در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد.

حسین اکبریان در جلسه تامین پایدار آب شرب در جمع مدیران با اشاره به رصد مستمر تابلوهای پایش فشار آب در سطح استان گفت: به منظور تامین و توزیع عادلانه آب در تمام ساعات شبانه روز در شهرها و روستاهای استان باید با استفاده از سامانه تله‌متری میزان تقاضا و مصرف آب را مدیریت کرد.

وی پایش و بررسی خطوط انتقال آب در سطح استان را مهم خواند و تصریح کرد: باید به طور مستمر تمام منابع آبی به طور دقیق از لحاظ کمی و کیفی مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند که در این میان خطوط انتقال آب از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بهره‌مندی از منابع محلی را در تامین آب شرب پایدار الزامی دانست و تصریح کرد: منابع محلی اعم از چاهها و قنوات باید در مواقع ضروری در مدار بهره برداری قرار گیرند،

این درحالیست که کشف و شناسایی انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای فرسوده نیز در مدیریت مصرف آب موثر می باشد.

اکبریان به نقش مروجین مصرف بهینه آب اشاره کرد و اظهار داشت: در فصل گرم از همه مردم درخواست می شود مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند و در این میان گروه های مروجین مصرف آب در شهرها و روستاها به صورت حضوری راه های مصرف درست آب را به مردم آموزش می دهند.

وی افزود: همه مردم به نوعی می توانند با عنوان “شهروند – مروج”، ترویج دهنده مصرف بهینه آب در جامعه باشند و از مصرف بی رویه آب جلوگیری نمایند تا شاهد دسترسی پایدار همه متقاضیان به آب شرب باشیم.

گفتنی است در این جلسه توان تامین آب منابع محلی شهرها و روستاهای استان بررسی و تکالیفی برای مدیران مناطق جهت افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصارف درنظر گرفته و ابلاغ شد.