به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری از داوطلبان با ارسال لینک هایی پیرامون فروش سوالات یا کمک به داوطلبان در زمان برگزاری آزمون هشدار داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در برنامه زنده تلویزیونی “صبحونه” با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور از فعال شدن مجرمان سایبری برای […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری از داوطلبان با ارسال لینک هایی پیرامون فروش سوالات یا کمک به داوطلبان در زمان برگزاری آزمون هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در برنامه زنده تلویزیونی “صبحونه” با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور از فعال شدن مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از داوطلبان خبر داد و گفت: دانش آموزان باید به این موضوع توجه داشته باشند که سوالات کنکور در قرنطینه قرار می گیرد و فرآیند بازگشایی سوالات در همان روز برگزاری آزمون انجام می شود و بنابر این ادعای دسترسی به سوالات ازاساس کذب است.

وی افزود: در این گونه ایام مواردی از ارسال لینک هایی با موضوع فروش سوالات کنکور، یا کمک به داوطلبان در زمان برگزاری آزمون، یا تضمین دریافت رتبه زیر هزار و… را شاهد بودیم. حتی موردی داشتیم که فردی ادعا کرده که بجای داوطلب در آزمون شرکت کرده و نمره بالا را کسب می کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از کسانی که اینگونه لینک ها را ارسال می کنند حتی یک بار هم کنکور را تجربه نکردند و شاید سواد آنچنانی نداشته باشند اما به راحتی داوطلبان را فریب می دهند.

سرهنگ مرتضوی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال تصمیم گرفته شده تا ارتباط اینترنت در اطراف حوزه های برگزاری کنکور قطع شود بنابراین هیچ کس نمی تواند از این طریق به داوطلبان کمک کند و توصیه می کنیم که این عزیزان با استفاده از معلومات خودشان در آزمون شرکت کنند و به لینک هاو پیام هایی که در این خصوص برای آنها ارسال می شود توجه نکنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اغلب کلاهبرداران در داخل کشور هستند اما چون از گذرگاه ها و درگاه های خارج از کشور خودشان را به کاربران وصل می کنند شناسایی و دستگیری آنها کمی با مشکل است و به همین خاطر بهترین راه مقابله با آنان را پیشگیری از می دانیم و به شهروندان توصیه و هشدار می دهیم که به پیام ها، تماس ها و لینک های مشکوک توجه نکنند.

سرهنگ مرتضوی در خصوص پویش کودکان سایبری نیز گفت: پلیس فتا فراجا برا سومین سال متوالی اقدام به برگزاری این پویش کرده و محتواهای آموزشی در حوزه کودکان را در وب سایت Cyberpolice.ir برگزاری کرده است.

وی هدف از این پویش را آگاه کردن کودکان با آسیب ها و خطرات فضای مجازی، کم کردن فاصله سطح سواد سایبری کودکان و والدین و آشنا کردن والدین با محتواهایی در فضای مجازی برای کودکان تهیه می شوند عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم که بستر و زیرساخت آموزش فضای مجازی را باید از کودکی آغاز کرد تا فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در نسل آینده جامعه جا بیفتد.

سرهنگ مرتضوی گفت: خانواده ها می توانند به وب سایت Cyberpolice.ir مراجعه کرده و محتواهای آموزشی ویژه کودکان را از این درگاه دریافت کنند و در مورد آنها با فرزندانشان صبحت نمایند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روز هم از طریق وب سایت مذکور و هم از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در خدمت شهروندان هستند و به سوالات و ابهامات آنان پاسخ می دهند.