به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل و پرورش استان اصفهان گفت: کانون‌های آموزش و پرورش اعم از ورزشی و تربیتی برای اوقات فراغت تابستانه فعال هستند و تقریباً هزار مرکز اوقات فراغت تابستانه را برای تابستان پیش‌بینی کردیم که در اکثر آنها ثبت‌نام آغاز شده است. محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل و پرورش استان اصفهان گفت: کانون‌های آموزش و پرورش اعم از ورزشی و تربیتی برای اوقات فراغت تابستانه فعال هستند و تقریباً هزار مرکز اوقات فراغت تابستانه را برای تابستان پیش‌بینی کردیم که در اکثر آنها ثبت‌نام آغاز شده است.

محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم بیان کرد: ورزشگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر آموزش و پرورش هستند، شهریه مشخصی دارند که شورای شهریه تعیین کرده و متفاوت است. تلاش شده به نحوی تعیین شود که خدمت‌رسانی به فرهنگیان و شهروندان گران نباشد اما کانون‌های آموزش و پرورش اعم از ورزشی و تربیتی برای اوقات فراغت تابستانه فعال هستند و تقریباً هزار مرکز اوقات فراغت تابستانه را برای تابستان پیش‌بینی کردیم که در اکثر آنها ثبت‌نام آغاز شده است.

وی گفت: تجهیزات هنرستان‌ها باتوجه‌به افزایش تعداد کمیت آنها متناسب نبود و تفاهم‌نامه‌ای میان واحدهای تولیدی به‌صورت متقابل منعقد شد؛ ما معتقد هستیم که هنرستان‌ها تأمین‌کننده نیروی انسانی واحدهای تولیدی هستند واحدهای تولیدی رشته‌های موردنیاز خود را اعلام می‌کنند و ما در هنرستان‌ها دانش‌آموز موردنیاز را جذب و تربیت می‌کنیم. واحد تولیدی تجهیزات هنرستانی موردنیاز را در مرحله اول تفاهم‌نامه با عنوان ۱۰۰ هنرستان ۱۰۰ واحد تولیدی تأمین می‌کنند و با آغاز این طرح انقلابی در حوزه تجهیزات هنرستانی و ارتباط صنعت و آموزش شکل خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار داشت: امسال چندین آزمون نظیر آزمون استخدامی آموزگاری داشتیم و ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای رشته آموزگاری صورت‌گرفته و طی روزهای آینده و احتمالاً پس از انتخابات نتایج آن اعلام شود.

وی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون متوسطه اعلام شد و کانون‌های ارزیابی آن در حال شکل‌گیری است و پس از طی فرایند، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: نتایج اولیۀ آزمون کیفیت‌بخشی نظیر مربی پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و تربیت‌بدنی نیز اعلام شده و کانون‌های ارزیابی در حال شکل‌گیری است و پس از ارزیابی، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: امتحانات نهایی به اتمام رسیده است و تصحیح اوراق باتوجه‌به اینکه ملی است در مراحل انتهایی قراردارد و دراین‌خصوص روز و زمان مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد اما در روزهای آینده اعلام نتیجه خواهد شد و به دنباله آن نتایج پایه‌های دهم و یازدهم نیز اعلام می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات هنرستان‌ها با واحدهای تولیدی استان اصفهان

ابراهیمی یادآور شد: اقدام بسیار مهمی که در هفته گذشته انجام شد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای است که میان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و هلدینگ پترو پالایش اصفهان در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه این هلدینگ بوده است که طی آن مقرر شد ۳۶۰ کلاس درس به‌صورت ۱۰۰ درصد در مناطق مشخص شده توسط آموزش و پرورش ساخته شود که در قالب ۶۰ مدرسه است و در مناطق محروم و نیازمند مدرسه ساخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تجهیزات هنرستان‌ها باتوجه‌به افزایش تعداد آنها متناسب نبود و تفاهم‌نامه‌ای میان واحدهای تولیدی به‌صورت متقابل منعقد شد؛ ما معتقد هستیم که هنرستان‌ها تأمین‌کننده نیروی انسانی واحدهای تولیدی هستند؛ واحدهای تولیدی رشته‌های موردنیاز خود را اعلام می‌کنند و ما در هنرستان‌ها دانش‌آموز موردنیاز را جذب و تربیت می‌کنیم. واحد تولیدی، تجهیزات هنرستانی موردنیاز را در مرحلۀ اول تفاهم‌نامه با عنوان ۱۰۰ هنرستان ۱۰۰ واحد تولیدی تأمین می‌کنند و با آغاز این طرح انقلابی در حوزه تجهیزات هنرستانی و ارتباط صنعت و آموزش شکل خواهد گرفت.

ابراهیمی بیان داشت: در بعد کشاورزی با چالش نیروی انسانی مواجه هستیم و به تعبیری میانگین سنی کشاورزان زیاد است و تلاش بر این است که تعداد هنرستان‌های کشاورزی را نیز افزایش دهیم و در شهرستان اصفهان که هنرستان کشاورزی نداشتیم و مرکز کبوتر آباد را در نظر گرفتیم و تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی در استان منعقد شد تا مشترکاً هنرستانی را در حوزه کشاورزی را در این منطقه برای شهرستان اصفهان راه‌اندازی کنیم تا از اول مهرماه هنرجو بپذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: رزمایش بزرگی با عنوان انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم داشت که همه مردم حضور فعال، چشمگیر و همگانی خواهند داشت و فردی را انتخاب خواهند کرد که مسیر خدمت شهید رئیسی را دنبال خواهد کرد.