به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد تهران، درباره تأثیر آمریکا و انگلیس بر سرنوشت سیاسی مسلمانان صحبت کرد.   در اجتماع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد تهران، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد تهران، درباره تأثیر آمریکا و انگلیس بر سرنوشت سیاسی مسلمانان صحبت کرد.

 

در اجتماع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد تهران، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) تهران، در سخنانی اظهار داشت: در دوران حاکمیت طاغوت، برای مدتی نیروهای نظامی آمریکایی به صورت مستشار در کشورمان حضور داشتند و آمریکایی‌ها سعی کردند ایران را از ایالات متحده آمریکا جدا کنند و حتی در نبرد اعراب و اسرائیل، ایران را از تحریم نفتی رژیم صهیونیستی محروم کردند.

 

وی افزود: شاه ایران، به دستور آمریکا، جبران نفت و صادرات آن را در برابر تحریم‌های برخی کشورهای عربی به عهده گرفت و تمام قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و آرایش قدرت ایران در توزیع جغرافیایی قدرت، به گونه‌ای بود که کشورمان در کنار عربستان حافظ منافع منطقه‌ای آمریکا و انگلیس باشد.

 

سلامی تاکید کرد: آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها می‌دانستند که جهان اسلام ۵۰ درصد ذخایر نفتی و گازی جهان را دارد و یکی از بزرگترین بازارهای پرکشش اقتصادی است و همچنین از یک موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در جهان برخوردار است؛ لذا هر کس که بخواهد تسلط داشته باشد، باید در جهان اسلام، خاورمیانه و خلیج فارس تسلط داشته باشد.

 

وی افزود: به همین دلیل، مداخله و دخالت آمریکا و انگلیس در سرنوشت سیاسی مسلمانان معنی پیدا کرد و این داستان شگفت‌انگیز و غم‌انگیزی بود که در آن شکل گرفت.