به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نهادی به زنان کارآفرین شهر تحت عنوان «WOB» در راستای تبعیض مثبت علیه زنان و حمایت از نقش‌آفرینی زنان در حال شکل‌گیری است. ، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دومین همایش چهار پنجره نقش‌آفرینان صحنه موفقیت که با حضور اعضای شورای عالی بانوان اتاق […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نهادی به زنان کارآفرین شهر تحت عنوان «WOB» در راستای تبعیض مثبت علیه زنان و حمایت از نقش‌آفرینی زنان در حال شکل‌گیری است.

، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دومین همایش چهار پنجره نقش‌آفرینان صحنه موفقیت که با حضور اعضای شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی با عنوان «زنان توانمند قله‌های نو» برگزار شد، اظهار کرد: توانمندی بانوان بر کسی پوشیده نیست و معتقدم بانوان باید یک پایگاهی برای به اشتراک‌گذاری توانمندی خود داشته باشند که در این راستا شورای عالی بانوان و زیر مجموعه‌های فعال اتاق بازرگانی اصفهان در راستای تبعیض مثبت به نفع زنان و حس خوب، مرکزی را ایجاد کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه زنان علاوه بر نقش و مسئولیت اجتماعی نقش مادر و همسر هم بر عهده دارند، تصریح کرد: فضای اشتراک‌گذاری کسب‌وکار مردان در مقایسه با زنان به واسطه ارتباطات گسترده‌ای که بیرون از خانه دارند بسیار بیشتر از زنان است و زنان در این زمینه دچار تبعیض هستند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال دیده شدن کسب‌وکار بانوان است، بیان کرد: در این راستا شورای شهر و شهرداری نیز به این مقوله وارد شده‌اند و ما امیدواریم این همدلی و حس مثبت بین زنان منجر به شکوفایی بیشتر شود.
وی با بیان اینکه زنان و مردان فرصت یکسانی برای بروز توانمندی خود در جامعه ندارند، گفت: بر همین اساس نهادی به زنان کارآفرین شهر معرفی کردیم تحت عنوان«WOB»که در راستای تبعیض مثبت علیه زنان است که سه شرط برای عضویت آن وجود دارد.
کشانی بیان کرد: سه شرط اکثریت هیات مدیره آن شرکت زن و ۵۰ درصد سهام شرکت زن و مدیرعامل زن باشد که حداقل شرکت‌های دارای این مشخصات می‌توانند به این زنجیره پیوسته و حداقل تبادل و خرید داشته باشند

بانوان ارزش‌آفرین اتاق بازرگانی اصفهان تجلیل می‌شوند

فوژان صباحی، رئیس اندیشکده کسب‌وکارهای خانوادگی دانشگاه تهران با تشریح حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی از دهه ۴۰ تاکنون اظهار کرد: زنان تا پیش از دهه ۹۰ سهم کمی در رشد اقتصادی، ارزی و تحصیلی کشور داشتند؛ اما پس از آن با رشد تحصیلی و دانشگاهی توانستند ۵۰ درصد صندلی دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دهند.
وی افزود: ما اکنون شاهد حضور گسترده بانوان در عرصه پزشکی، کارآفرینی، صنعتی، اقتصادی، خدمات، آموزش و فناوری هستیم؛ اما اینکه چقدر از این ظرفیت قابل توجه در تصمیم‌سازی کلان کشور استفاده شده است، جای پرسش مسئولان و مطالبه‌گری دارد.
صباحی گفت: در همین راستا با کمک دانشگاه و بخش خصوصی اتاق ایران امسال نخستین تجلیل از بانوان ارزش‌آفرین را در ۶ محور بهداشت و سلامت، آموزش، علم و فناوری، فرهنگ و هنر، محیط‌زیست، کارآفرینی در پاییز جاری برگزار می‌کنیم که چهره‌ها و فعالیت علمی در حوزه زنان معرفی می‌شوند.