به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر صحت عملکرد ترازوها و وسائل توزین و سنجش واحدهای صنفی، بازارچه‌ها و مراکز خرید بزرگ، در آستانه شب یلدا در استان آغاز شد. مهدی هادی بیان کرد: طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر صحت عملکرد ترازوها و وسائل توزین و سنجش واحدهای صنفی، بازارچه‌ها و مراکز خرید بزرگ، در آستانه شب یلدا در استان آغاز شد.

مهدی هادی بیان کرد: طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و مورد استفاده اصناف  از بیستم تا پایان آذرماه سالجاری در سطح استان اصفهان اجرا خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به نزدیک شدن ایام نکوداشت آئین سنتی و ملّی مراسم طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا) در سطح استان و پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به ویژه بازار مواد غذایی و ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و مورد استفاده اصناف، با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف‌کنندگان با جلوگیری از کم‌فروشی» طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش  اجرامی شود.

هادی ادامه داد:امسال در برنامه کشوری و همزمان، طرح ویژه آزمون ترازوهای اصناف از ۲۰ تا ۳۰ آذر اجرا و بازرسی‌ها در آن تشدید می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش از مهمترین وظایف این اداره کل بوده و جهت جلوگیری از تضییع حقوق عموم شهروندان، تمام تلاش خود را خواهد نمود.