به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پی‌ریزی جایزه جهانی امام خمینی (ره) باید بتوانیم نسل فعلی و آیندگان را در ایران و همه مناطق جهان با این شخصیت بزرگ آشنا کنیم. ، نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی (ره) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پی‌ریزی جایزه جهانی امام خمینی (ره) باید بتوانیم نسل فعلی و آیندگان را در ایران و همه مناطق جهان با این شخصیت بزرگ آشنا کنیم.

، نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی (ره) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

 

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با تبریک ایام ماه شعبان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران مرهون هدایت‌های آن پیر خردمند است؛ ایشان دلبستگی عجیبی هم به ماه شعبان به‌ویژه مناجات شعبانیه داشتند و عبارات این مناجات را متعدد از زبان ایشان شنیده بودیم.

 

اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: امیدواریم خداوند متعال کمک کند با پی‌ریزی این جایزه این بنیان مهم بتوانیم نسل فعلی و آیندگان را در ایران و همه مناطق جهان با این شخصیت بزرگ آشنا کنیم. در برگزاری چنین رویدادهایی بیش از اینکه هدف فقط اعطای نشان باشد تلاش برای معرفی و ترویج افکار صاحب آن جایزه است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نزدیک به سی و چند سال از غروب عمر مادی امام راحل می‌گذرد. اگر هر فرد منصفی بخواهد قضاوت کند حتما با اندکی تامل خواهد گفت هر قدر جلوتر می‌رویم اثرات وجودی آن مرد بزرگ بیشتر در دنیا شناخته می شود.

 

این جایزه به‌عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین‌المللی، به شکل دوسالانه و در دو بخش عملی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشند، اعطا می‌شود.