به گزارش پایگاه خبری پیدادگرنیوز، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر است . سید احمد امامیه بیان داشت: در پی ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان […]

به گزارش پایگاه خبری پیدادگرنیوز، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر است .

سید احمد امامیه بیان داشت: در پی ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر است و این در حالی حاصل شده است که پیش از انقلاب نرخ با سوادی استان حدود ۴۰ درصد بوده است.

وی در خصوص گرامیداشت سالروز تأسیسی نهضت سوادآموزی اظهار داشت: یک از کارهای مقدسی که پس از انقلاب اسلامی رخ داد تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور مستقیم امام راحل (ره) بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حوزه سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقا سطح سواد جامعه فعالیت داشته و موتور نهضت همچنان باقدرت فعال است و به‌پیش می‌رود و در سال‌های گذشته شاهد افراد بسیاری بوده‌ایم که از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شدند.

امامیه اذعان داشت: سوادآموزی رسالتی دارد که آن را با اهدافی تبیین کرده است و یکی از بزرگ‌ترین این اهداف ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در پی ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نرخ سواد استان اصفهان در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال به ۹۸.۵ رسیده است که از متوسط کشور بالاتر است و این در حالی حاصل شده است که پیش از انقلاب نرخ با سوادی استان حدود ۴۰ درصد بوده است.

وی گفت: بهره‌مندی از سواد قرآنی و آموزه‌های کیفیت‌بخشی به زندگی از برنامه‌هایی بوده است که در حوزه سوادآموزی استان برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم و مهارهای گوناگون نظیر مهارهای زندگی، شغلی، روابط اجتماعی، خانوادگی و… ذیل آنها تعریف شده است.

امامیه خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش سواد از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۱. حدود ۳۸ هزار نفر بوده است که این تعداد از نعمت سواد طی برنامه‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شده‌اند.