به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه نانواوزون، سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در اصفهان فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد که در این رابطه از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود. علی قاسم‌زاده در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان بیان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه نانواوزون، سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در اصفهان فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد که در این رابطه از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود.

علی قاسم‌زاده در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان بیان داشت: مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان و سفر برای مشاهده فناوری‌های استفاده شده در سایر نقاط کشور و استفاده از بهترین فناوری‌ها برای سه تصفیه‌خانه بعدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی اضافه کرد:فناوری نانواوزون نگرانی مردم را درباره استفاده پساب برای آبیاری فضای سبز برطرف کرده است و به راحتی می‌توانیم با تأیید محیط زیست از خروجی تصفیه‌خانه نانواوزون برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم.

استفاده از روش‌های جدید تصفیه، راهکاری برای مقابله با کم آبی و پدیده فرونشست

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان نیز در ادامه گفت:نیاز آبی سالیانه فضای سبز اصفهان ۶۰ میلیون‌ مترمکعب است که تامین آن با مشکلات زیادی همراه است.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: کم‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا از مهم‌ترین معضلات شهر اصفهان است که استفاده از روش‌های جدید همچون تصفیه‌خانه نانواوزون برای نگهداری از فضای سبز را ضروری می‌سازد.

وی افزود: تصفیه‌خانه نانواوزون در فضایی به مساحت ۱۸۰ مترمربع احداث شده و تنها با ۳ نفر نیروی انسانی اداره می‌شود. همچنین کاهش لجن و عدم استفاده از کُلُر برای تصفیه پساب از مزایای آن است.اضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان گفت:از مهمترین مزایای استفاده از این روش بکارگیری فناوری نانو اوزون در مقیاس کامال صنعتی برای نخستین بار،ارتقاء کیفیت پساب خروجی به سطح استاندارد بدون تزریق کُلر ،طراحی و ساخت سیستم یکپارچه نانو اُزون بصورت مدوالر و قابل توسعه و اجرای سیستم پایش و کنترل تصفیه‌خانه بصورت یکپارچه است.

تصفیه‌خانه نانو اوزون یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های تکمیلی است که پساب را از ورودی گرفته و در خروجی، آب استاندارد و مورد تأیید محیط ‌زیست را برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز تحویل می‌دهد.

تصفیه‌خانه نانو اوزون نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان ساخته شده است.