به گزارش پیداگرنیوز، شهردار نجف‌آباد بیان کرد: نجف آباد موفق به کسب عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد. عبدالرسول امامی گفت: در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران نجف آباد در رقابتی نزدیک با شهر سنندج اگرچه عنوان پایتختی کتاب کشور را به دست نیاورد اما حائز عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد. […]

به گزارش پیداگرنیوز، شهردار نجف‌آباد بیان کرد: نجف آباد موفق به کسب عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد.

عبدالرسول امامی گفت: در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران نجف آباد در رقابتی نزدیک با شهر سنندج اگرچه عنوان پایتختی کتاب کشور را به دست نیاورد اما حائز عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی کشور شد.

وی اضافه کرد: نجف آباد پس از چند مرحله داوری سخت و فشرده جزو پنج شهر راه یافته به مرحله نهایی رویداد انتخاب پایتخت کتاب شد.

امامی ادامه داد: نجف آباد در ۵ آبان ماه با ارتباط زنده اینترنتی از محل یادمان شهدای نجف آباد با دفتر یونسکو در تهران از طرح پایتختی کتاب نجف‌آباد دفاع کرد با هفت مرکز دیگر وارد رقابت کسب پایتخت‌کتاب شد.

وی اظهار کرد: نجف آباد در این کار در مواردی چون معرفی تیم مستندنگاری و پایتختی، معرفی نجف‌آباد (پیشینه فرهنگی اقدامات فرهنگی و هویتی شهر) چارت عملکردی طرح، روند نگارش تقویم کتاب‌خوانی، معرفی زیرساخت‌های این حوزه، مرور اقدام ها و برنامه های کتابخوانی آینده و غیره به رقابت پرداخت.

شهردار نجف‌آباد گفت: شایان ذکر است پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در ایران است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود بخش‌هایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگو برداری شده است. اما از نظر ساختار اجرایی هم خوانی های زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی در ایران پیدا کرده است استقرار دبیرخانه پایتخت‌کتاب نجف آباد در دفتر نشریه خارون واقع در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نجف آباد است و شهرداری نجف آباد به عنوان محور اصلی در اجرای این طرح می باشد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیت کارگروه پایتخت کتاب را بر عهده دارد.

امامی بیان داشت: این عنوان هر ساله به شهری داده می شود که در جهت تقویت جایگاه کتاب و خواندن آن کوشش نمادینی کرده باشد.

این مقام مسئول افزود: هدف از برگزاری این رویداد این است تا از این طریق در آن سال به اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با کتاب بپردازد و از این راه شوق مطالعه را در مردم ایجاد کند این عنوان تصدیق بهترین برنامه اختصاص داده شده به کتاب و کتابخوانی است.

شهردار نجف‌آباد در پایان گفت:ترویج کتابخوانی و افزایش همکاری‌ها و مشارکت های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.