به گزارش پیداگرنیوز، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نجف آباد را باید فراتر از یک منطقه جغرافیایی دانست، گفت: برای نجف آباد جایگاه ویژه‌ای در اطلس هویت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی باید قائل بود. عباس مقتدایی با حضور در غرفه نجف آباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته […]

به گزارش پیداگرنیوز، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نجف آباد را باید فراتر از یک منطقه جغرافیایی دانست، گفت: برای نجف آباد جایگاه ویژه‌ای در اطلس هویت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی باید قائل بود.

عباس مقتدایی با حضور در غرفه نجف آباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: نجف آباد را نباید یک شهر و منحصرا یک منطقه جغرافیایی دانست بلکه این منطقه در زمینه‌های فرهنگ، هنر، علم و فناوری جایگاه و اختصاصات ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه افزود: صنایع دستی و مسائل مختلف دیگر مرتبط با هویت این شهر در پهنه تاریخ و درازای تاریخ سابقه دارد و این منطقه همواره توانسته است نقش و جایگاه ویژه و برجسته‌ای را داشته باشد، نمونه منحصر به فرد نجف آباد در مدیریت دفاع مقدس یکی از عرصه‌هایی است که باید مورد توجه مدیران و مسؤولان شهرستان نجف آباد و استان اصفهان در خصوص معرفی نجف آباد قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه معماری، محیط زیست و تولیدات منحصر به فرد این منطقه و زیست بوم و نوع نگاه مردم نجف آباد به زندگی و تدین و دینداری مردم این شهر در کنار دیگر مباحث هویت بخش برای کل نجف آباد می‌تواند به عنوان یک مجموعه برجسته مخصوصا توسط شهرداری و شورای شهر مورد کار ویژه قرار بگیرد.

مقتدایی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های نجف آباد به درستی استفاده کرد، گفت: حضور ما در غرفه نجف آباد در راستای تعظیم در مقابل مردمان سخت‌کوش،پرکار، باهوش، ایثارگر و پرانگیزه.ای که متعهدانه فعالیت کردند و معتقد هستم در حوزه گردشگری و صنایع دستی برای نجف آباد جایگاه ویژه‌ای قائل بود و در اطلس هویت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی باید جایگاه ویژه‌ای قائل و این شهر را بیش از پیش به کشور معرفی کرد.