به گزارش حضور آنلاین؛ شهردار خمینی شهر گفت: احیای جوی سرخی علاوه بر آنکه ۷۰۰ جریب زمین کشاورزی را از خشکسالی نجات می دهد، لبِ تشنه دو هزار درخت چنارِ سر راه این زمین ها را نیز سیراب خواهد کرد. اصغر حاج حیدری  بیان کرد:جوی سرخی یکی از مادی های قدیمی شهر است که روزگاری […]

به گزارش حضور آنلاین؛ شهردار خمینی شهر گفت: احیای جوی سرخی علاوه بر آنکه ۷۰۰ جریب زمین کشاورزی را از خشکسالی نجات می دهد، لبِ تشنه دو هزار درخت چنارِ سر راه این زمین ها را نیز سیراب خواهد کرد.

اصغر حاج حیدری  بیان کرد:جوی سرخی یکی از مادی های قدیمی شهر است که روزگاری نه چندان دور سهم بزرگی از حیات و نشاط باغات و زمین های کشاورزی شرق این شهر را به عهده داشت به گونه ای که آب را از سرلت محل تقسیم آب  به صحرای خوشاب  هدایت کرده و علاوه بر ایجاد نشاط در شهر، زمین های کشاورزی نیز آبیاری شده و براثر گذشت زمان ۳۵ سال  محل انباشت زباله و نخاله تبدیل شد.

وی که احیای دو مادی اندآن و دستگرد را نیز در پرونده کاری خود دارد دو ماه پیش پس از اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر پروژه ای مشترک را با کشاورزان منطقه خوشاب آغاز کرد تا به یکی دیگر از وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

به گفته وی احیای جوی سرخی علاوه بر آنکه ۷۰۰ جریب زمین کشاورزی را از خشکسالی نجات می دهد، لبِ تشنه دو هزار درخت چنارِ سر راه این زمین ها را نیز سیراب خواهد کرد.