به گزارش پیداگرنیوز، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌‌ای اصفهان گفت: ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است. احسان الله امینی با بیان اینکه میزان پرشدگی سدهای استان ۱۵ درصد است، گفت: در پایان سال آبی مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۲۱۰ […]

به گزارش پیداگرنیوز، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌‌ای اصفهان گفت: ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

احسان الله امینی با بیان اینکه میزان پرشدگی سدهای استان ۱۵ درصد است، گفت: در پایان سال آبی مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۲۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی ۶ سد بزرگ استان اصفهان، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب به ۱۷۶ میلیون مترمکعب رسید.

این مقام مسئول با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت، ذخیره آب این سد ۷۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به وضعیت سد گلپایگان گفت: این سد در حال حاضر ۶٫۲۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۷ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۲۸ .۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم به ۳٫۴۲ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۷درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز ۱٫۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۸درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون کمتر از یک میلیون مترمکعب آب دارد و  بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۸ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امینی با اشاره به این که میزان پرشدگی سدهای استان ۱۵درصد است، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۳درصد مواجه بوده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: سالی آبی جدید از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ در حالی آغاز خواهد شد که بارش‌های پاییزی با تأخیر پیش‌بینی شده است.