به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اقدامات بازآفرینی شهری برای یک‌هزار هکتار از اراضی مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک استان در حال انجام است که در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد. علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: با ابلاغ برنامه جامع اقدام مشترک بازآفزینی شهری، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اقدامات بازآفرینی شهری برای یک‌هزار هکتار از اراضی مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک استان در حال انجام است که در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد.

علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: با ابلاغ برنامه جامع اقدام مشترک بازآفزینی شهری، برنامه‌های اقدام مشترک شهرهای استان اصفهان در این حوزه تهیه و وظیفه هر دستگاه اجرایی برای بازآفرینی محلات هدف مشخص شد.

وی افزود: براین اساس تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار (اعم از اعضای ستاد بازآفرینی استان وشهرستانها) موظف شدند حداقل ۳۰ درصد اعتبارات سالیانه خود را به محلات هدف بازآفرینی مصوب ستادهای بازآفرینی اختصاص دهند که در این راستا اقدامات مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارند اذعان داشت: از این میزان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ هکتار را بافت‌های فرسوده شناسایی شده، بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ هکتار را سکونتگاه‌های شناسایی شده و سه هزار هکتار را بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: از مجموع بافت فرسوده استان اصفهان، در حال حاضر اقدامات بازآفرینی شهری برای یکهزار هکتار از اراضی مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک استان در حال انجام است و در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه ۱۰۴ شهر استان اصفهان دارای بافت فرسوده مصوب است عنوان کرد: با توجه به اینکه هر شهر حداقل یک محله هدف بازآفرینی شهری را در بر میگیرد لذا حدود ۱۵۰ محله در سطح استان اصفهان جزء محلات هدف محسوب می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه همت‌آباد نیز یکی از مهمترین پروژه‌های بازآفرینی در شهر اصفهان بوده که با حمایت و اعتماد مردم انجام پذیرفته است، این پروژه مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که از سه بلوک جمعاً به تعداد ۷۲ واحد، ۲۴ واحد آن تحویل مالکین شده، مساحت واحدها نیز از ۸۰ متر تا ۱۲۰ متر است.