به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی است، گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل گفتگو و مذاکره نیست.   ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با تسلیت قرار گفتن در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سالار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی است، گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل گفتگو و مذاکره نیست.

 

ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه با تسلیت قرار گفتن در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش درباره ادامه واکنش ها به بیانیه مشترک روسیه و کشورای حوزه خلیج فارس، گفت: این موضوع رسانه ها در این روزها مطالب متنوعی نوشتند و شما هم در جریان موضع دستگاه دیپلماسی قرار گرفتید.

 

احترام به تمامیت ارضی کشورها یک اصل انکار ناپذیر در عرصه بین الملل و در منشور سازمان ملل است و جمهوری اسلامی آن را یک اصل لازم الاجرا می داند و هر اقدامی خلاف این اصل واکنش جدی و فوری نشان خواهد داد.

 

وی افزود: در این زمینه هم ایران موضوع تمامیت ارضی در جزایر سه گانه هیچ گاه قابل گفتگو ندانسته و دخالت هر طرفی اعم از دولت روسیه یا امارات را غیرقابل قبول و مردود اعلام می کند و واکنش جدی نشان می دهد.

 

وی اضافه کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران صریح شفاف بود و به طور رسمی به دولت فدراسیون روسیه اعلام کرده است.