به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه «روایت خدمت، وعده، وفا» برگزار شد . نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت هفته دولت در محل نمایشگاه «روایت خدمت، وعده، وفا» واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده است .   سخنگوی وزارت امور خارجه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه «روایت خدمت، وعده، وفا» برگزار شد .

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت هفته دولت در محل نمایشگاه «روایت خدمت، وعده، وفا» واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده است .

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد: حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی و عامل بی‌ثباتی است و این نیروها باید هرچه زودتر خاک سوریه را ترک کنند.

 

وی گفت: حضور نیروهای نظامی بیگانه و آمریکا در منطقه را مغایر با صلح و ثبات در منطقه می‌دانیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد امنیتی بین ایران و عراق در مورد خلع سلاح کردن گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: مهلت اجرای این توافق ۲۸ شهریورماه است و این  مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

 

وی با بیان این که ما از دولت عراق انتظار داریم که به طور کامل این قرارداد را  اجرایی و عملیاتی کند، گفت: موضوع امنیت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و نسبت به این موضوع سهل انگاری نمی‌کنیم و در پایان فرصت مشخص شده اگر این توافق اجرایی نشود ما به مسئولیت خود در راستای تامین امنیت کشور عمل می‌کنیم .