به گزارش پایگاه خبری پبداگرنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ممنوعیت واگذاری داروخانه های دولتی به بخش خصوصی، خبر داد و بر افزایش تولید و صادرات دارو تاکید کرد. بهرام عین ‌اللهی روز گذشته در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران […]

به گزارش پایگاه خبری پبداگرنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ممنوعیت واگذاری داروخانه های دولتی به بخش خصوصی، خبر داد و بر افزایش تولید و صادرات دارو تاکید کرد.

بهرام عین ‌اللهی روز گذشته در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به طرح دارویار اظهار کرد: این طرح جلوی تخصیص بی حساب و کتاب ارز ترجیحی، تعارض منافع و قاچاق دارو را گرفت.

وی با بیان این که ما تابع قانون هستیم، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شرط کرده بودند که قیمت دارو نباید افزایش یافته و نرخ آن باید مانند شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که بهترین راه برای تحقق آن اجرای طرح دارویار بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طرح دارویار همه اجزا برنامه ریزی و پیش بینی شده بود، تصریح کرد: مبحث دارو، بسیار پیچیده است و از همه کسانی که صنایع دارویی را در این شرایط سرپا نگه داشتند، قدردانی می کنیم چراکه تحریم ها را بی اثر کردند.

دکتر عین اللهی ضمن تاکید بر اینکه در سازمان غذا و دارو تعارض منافع و سواستفاده، خط قرمزما محسوب می شود، تصریح کرد: مسئولان غذا و دارو در مرکز و استان ها بدانند که کوچکترین سوءاستفاده تحمل نخواهد شود و اغماضی هم صورت نخواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه تولید دارو تاکید کرده و گفت: باید از کشور وارد کننده دارو به کشور صادر کننده دارو تغییر جهت دهیم.

عین ‌اللهی با تاکید بر اینکه برای داروسازان منافع ملی باید در اولویت باشد نه منافع محلی، گفت: فرآیند توزیع دارو باید بر اساس آمایش سرزمینی صورت گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: باید سیستم های نوین نظارتی در سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار گرفته و نظارت ها مستمر باشد و هیچ داروخانه بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان عنوان کرد: در شرایط فعلی باید در تمام زمینه های بهداشتی و درمانی، به صورت جهادی و شبانه روزی کار کنیم.