به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمویم شرکت گاز اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:با صرفه جویی گاز در بخش خانگی براساس الگوی صحیح مصرف، بخش تولید، اشتغال و صادرات تقویت می شود. ابوالقاسم عسکری در نشست هم اندیشی و هم افزایی با مسئولین شهرستان شاهین شهر تصریح کرد:‌ با صرفه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمویم شرکت گاز اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:با صرفه جویی گاز در بخش خانگی براساس الگوی صحیح مصرف، بخش تولید، اشتغال و صادرات تقویت می شود.

ابوالقاسم عسکری در نشست هم اندیشی و هم افزایی با مسئولین شهرستان شاهین شهر تصریح کرد:‌ با صرفه جویی گازدر بخش خانگی براساس الگوی صحیح مصرف این میزان مصرف باید به بخش تولید، اشتغال و صادرات هدایت شود و همچنین میزان آلودگی محیط زیست  به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

وی درخصوص فعالیت‌های گازرسانی این شرکت، بیان داشت: در حال حاضر ۱۱۴ شهر، ۱۰۶۵ روستا، بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، بیش از ۲میلیون و ۴۰۰ واحد مصرف کننده تحت پوشش شبکه گاز هستند.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع سالانه حدود ۲۲میلیارد مترمکعب گاز طبیعی درسه بخش خانگی، صنعتی و عمومی درسطح استان، افزود: از این میزان ۷۰ درصد در بخش صنعت و تولید استان به مصرف می رسد.

عسکری، همچنین با تاکید بر ارتقاء راندمان صنایع و نیروگاه های استان با توجه به فرسودگی برخی از تجهیزات صنعتی،ادامه داد: در برخی ازنیروگاه ها، صنایع، بخش های خانگی و عمومی مقادیر قابل توجهی را می توان صرفه جویی نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، دمای رفاه منازل و محیط های اداری را ۱۸تا ۲۱ درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: برای پایداری و استمرار جریان گاز در همه بخش ها و پیشگیری از افت فشار گاز در مناطق سردسیر و مرزی کشور، رعایت الزامات ایمنی و بهینه مصرف بهینه اجتناب ناپذیر است.

عسکری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه خدمات منوط به وصول مطالبات است و همه بخش های مصرف کننده بویژه صنایع بایستی در این راستا همکاری نمایند گفت: پرداخت به موقع گاز بها باعث به حرکت درآمدن چرخه خدمات گازرسانی و تولید و اشتغال و رفاه مردم می گردد.

وی، افزود: دولت یارانه زیادی در خصوص بهای گاز می پردازد، در حال حاضر هر متر مکعب گاز در فصول سرد۴۱تومان و ۴ریال محاسبه می گردد، این در حالی است که بهای واقعی گاز بسیار بالاتر از این می باشد.

عسکری همچنین با تاکید بر تشکیل کمسیون حفاری، افزود: هر گونه عملیات حفاری با مجوز  ادارات گازرسانی الزامی است، حفاری غیر مجاز موجب حوادث بسیار زیانبار و گاها خطرات جانی غیر قابل جبران به همراه دارد.

وی همچنین بیان داشت:گازرسانی به روستاها با هدف محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با شتاب بالایی انجام گردیده و تاکنون شاهد ثبت دستاوردهای بزرگی در این زمینه بوده ایم.

این مقام مسئول گفت: در مسیرگازرسانی به روستاهای استان، تاکنون به ۱۰۶۵روستا گازرسانی شده است و توسعه گازرسانی در بخش کشاورزی و صنعت گلخانه ای در سطح استان منجر به رونق چشمگیر این بخش و مهاجرت معکوس گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از فرماندار و مسئولان این شهرستان خواست تا با همکاری با شرکت گازاستان اصفهان در مسیر فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی و همچنین توسعه خدمات گازرسانی مساعدت نمایند.