به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،استاندار اصفهان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات امیدآفرین است و دشمن را دلسرد خواهد کرد. سیدرضا مرتضوی در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات ضمن گرامیداشت دهه ولایت و ولادت امام هادی(ع)، با بیان اینکه ابلاغیه جدید ستاد انتخابات کشور بر اساس راهبردهای مقام معظم رهبری صادر شده است، اظهار داشت: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،استاندار اصفهان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات امیدآفرین است و دشمن را دلسرد خواهد کرد.

سیدرضا مرتضوی در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات ضمن گرامیداشت دهه ولایت و ولادت امام هادی(ع)، با بیان اینکه ابلاغیه جدید ستاد انتخابات کشور بر اساس راهبردهای مقام معظم رهبری صادر شده است، اظهار داشت: در جلسه استانداران با وزیر کشور نیاز شد که مجموعه دولت باید در برخی مباحث هماهنگی و انسجام بیشتری داشته باشند و این ابلاغیه در راستای راهبردهای مقام معظم رهبری در حوزه رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت در ۴ محور اساسی صادر شد اما سوءبرداشت برخی از نمایندگان مجلس و تبلیغات زودهنگام باعث شد تا هدف این بیانیه به درستی تبیین نشود.

وی افزود: در این بخشنامه بر رعایت سلسله مراتب اداری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف دولت در جهت افزایش هم‌افزایی در استان‌ها، دوری مجریان انتخابات از حضور در جلسات پرحاشیه و شائبه‌دار، ترسیم فرآیند ارتباطات تشکیلاتی در وزارت کشور و التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد وارد نشدن نمایندگان مجلس به حوزه اجرا و انتصابات،  تاکید شده و اگر بیانیه به درستی تبیین شود، بعید می‌دانم که در مجلس کسی با آن مخالفت داشته باشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در فضای غبارآلود امکان تبیین و بررسی موضوعات وجود ندارد، گفت: وزارت کشور با این بیانیه تلاش کرد تا مسیر حرکت و فعالیت ستادهای استانی را شفاف کند و باید از آنها تشکر کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر تحقق اراده مردم در اداره امور کشور است، گفت: برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت بالا اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری حول این محور و اراده ملی جمع شوند؛ جمهوری اسلامی در تمام انتخابات پیشین سعی کرده تا با در نظر گرفتن اولویت‌های جامعه و دیدگاه نامزدهای انتخاباتی، شرایط را برای یک انتخابات آگاهانه فراهم کند و ما به انتخابات آگاهانه و مسئله شفافیت، نگاهی واقع‌گرایانه داریم.

مرتضوی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با فراهم کردن زمینه‌های یک رقابت سالم، مردم در انتخابات بتوانند به درست‌ترین و مناسب‌ترین نامزدها رأی دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات سرمایه اجتماعی نظام محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط برای مشارکت حداکثری مردم و یک انتخاب آگاهانه اولین خواسته مقام معظم رهبری در انتخابات است اما متاسفانه گاهی حتی برخی از رسانه‌های داخلی این موضوع را مورد خدشه قرار می‌دادند و تلاش می‌کردند این تلقی را ایجاد کنند که بخشی از حاکمیت با حضور حداکثری مردم مخالف است؛ در حالی که این تصور واقعیت ندارد و یک ظلم و جفا به نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دشمن در سالیان گذشته همواره تلاش کرده تا مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شود و به دنبال اعتبارزدایی از نظام در انتخابات است و انعکاس این موضوع رسانه‌های آنها پیداست؛ مواضع دشمن به خوبی اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان می‌دهد و مشارکت بالای مردم در سطح کشور امیدآفرین بوده و دشمن را دلسرد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث ایجاد امنیت در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد، گفت: استحکام و ارتقای جایگاه امنیتی کشور در مقابل توطئه‌ها و برخی از سیاست‌ورزی‌های دشمن بعد از انتخابات بازنویسی می‌شود و دشمن با تجلی و حمایت گسترده مردم از نظام مجبور به بازنگری در قبال سیاست‌هایش خواهد شد و این موضوع در رویکرد رسانه‌های غربی بعد از هر انتخابات مشخص است.

مرتضوی با بیان اینکه کمترین مشارکت مردم ایران در انتخابات با بیشترین مشارکت مردم کشورهای مدعی دموکراسی برابری می‌کند، متذکر شد: متوسط مشارکت مردم ایران در انتخابات حدود ۷۲ درصد است که این رقم حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر از مشارکت مردمی در کشورهای اروپایی است، اما جریان رسانه‌ای دشمن از انعکاس این موضوع ممانعت می‌کند.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن شرایط فعلی کشور ستادهای انتخاباتی باید روی موضوع مشارکت حداکثری به عنوان یک راهبرد اساسی کار کنند، افزود: بیانات مقام معظم رهبری در مورد مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و باید برای حوزه‌های موثر و تاثیرگذار در انتخابات برنامه داشته باشیم.

استاندار در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مجریان انتخاباتی یادآور شد: توکل به خدا، دعا، سعه‌صدر،  صداقت و راستی در همه امور، صبر، مسئولیت‌پذیری، اخلاق و قانون‌گرایی، عدالت و انصاف،رعایت مصالح ملی و مملکتی، اجرای قوانین و آیین‌نامه‌ای انتخابات بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی و قومی و منطقه‌‌ای،پیروی از مراجع ذی‌صلاح در اجرای قوانین، تلاش برای رشد فرهنگ مشارکت و امیدآفرینی در جامعه از مهم‌ترین راهبردهای مجریان انتخاباتی است که در اجرای آن باید کوشا باشند.