به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان گفت: در سال‌جاری بایستی برنامه‌ریزی ها حول محورهای اقتصادی و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برای امر تولید صورت بگیرد. ، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه شورای اداری استان که به صورت ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور نیز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان گفت: در سال‌جاری بایستی برنامه‌ریزی ها حول محورهای اقتصادی و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برای امر تولید صورت بگیرد.

، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه شورای اداری استان که به صورت ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور نیز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در این نشست توصیه ریاست جمهوری استفاده از همه ظرفیت‌ها و بکار گیری امکانات و بضاعت‌ها جهت تحقق آرامش و آسایش مردم و شعار سال بود.

وی ادامه داد: در این راستا ما نیز در استان اصفهان مصمم هستیم تا با تدوین برنامه‌هایی منسجم و هماهنگ جهت تحقق این اصول گام برداریم.

استاندار اصفهان با اشاره به همفکری با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در نشست شورای اداری، گفت: در این نشست در خصوص برنامه‌ریزی هایی که باید در طول سال انجام بگیرد با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف استان از جمله حوزه اقتصادی، افزایش تولید و … انجام شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی واحد‌های مجدد واحد‌های صنعتی که مدت‌ها و سالها راکد و متوقف شده بودند تلاش کردیم تا ظرفیت‌های تولیدی جدیدی را در استان فراهم کنیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های پولی و بانکی استان نیز تلاش کردیم تا حمایت مناسبی از واحد‌های تولیدی استان داشته باشیم که با همکاری بانک‌های استان نسبت مصارف به منابع استان از عدد ۵۴ تا ۷۶ رسید و شاهد رشد ۲۲ درصدی در برخی مقاطع بودیم.

دکتر مرتضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، گفت: نرخ بیکاری نیز در استان اصفهان از ۱۲ و نیم در ابتدای آغاز به فعالیت در دولت سیزدهم به ۸ و شش دهم رسید.

وی ادامه داد: در سال‌جاری نیز بایستی برنامه‌ریزی ها حول محورهای اقتصادی و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برای امر تولید صورت بگیرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: از این رو با تشکیل کارگروه در دستگاه‌های اجرایی مختلف می‌توانیم با همفکری و همراهی مدیران مسیرهای مردمی‌ساز اقتصاد و جهش تولید را هموار کنیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی اقتصاد روش‌ها و اصولی دارد که بایستی از این اصول با استفاده از تجربیات گذشته پیروی کنیم.