به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیته ورزشهای الکترونیک هیات ورزش‌های همگانی گفت: همزمان با عید قربان مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان در سالن همایش‌های شهربازی شهر رویاها برگزار می شود. محمدمهدی کاظمی در نشست خبری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان (امپراطور فیفا ۲۰۲۳) با اصحاب رسانه گفت: هم زمان با دهه ولایت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیته ورزشهای الکترونیک هیات ورزش‌های همگانی گفت: همزمان با عید قربان مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان در سالن همایش‌های شهربازی شهر رویاها برگزار می شود.

محمدمهدی کاظمی در نشست خبری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان (امپراطور فیفا ۲۰۲۳) با اصحاب رسانه گفت: هم زمان با دهه ولایت یک دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان در رشته فیفا برگزار می‌گردد.

وی با اشاره باینکه اصفهان پایتخت گیم کشور شناخته شده است، بیان داشت: طبق آمار ۳۴ میلیون گیمر در سطح کشور وجود دارد که ۵۹ درصد آقا و ۴۱ درصد خانم هستند که میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال می باشد.

کاظمی با بیان اینکه گیمرها به سه دسته تقسیم می‌شوند، افزود: یک دسته به صورت تفننی در هفته بین پنج تا هفت ساعت بازی می‌کنند، دسته دیگر بین هفت تا ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و دسته آخر هم به شکل حرفه‌ای با بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند که حدود ۴ میلیون نفر هستند.

رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک ورزش‌های همگانی استان اصفهان بیان کرد: کمیته ورزش‌های الکترونیک چهار زیر مجموعه دارد که وسیع ترینکمیته های ورزشی در سطح کشور می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بازی‌های کنسول، موبایلی و رایانه‌ای، رباتیک و ماشین کنترلی (زمینی، آبی و هوایی) زیر نظر کمیته ورزش‌های الکترونیک فعالیت می‌کنند.

کاظمی گفت: در سال ۹۳ اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی در سیتی سنتراصفهان برگزار کردیم، سال ۹۴ هم مسابقات انتخابی کشور را داشتیم و بعد از آن دیگر مسابقه رسمی در اصفهان برگزار نشد.

وی با اشاره باینکه در حال حاضر از هجدهم تا سی‌ویکم خردادماه ثبت نام داشتیم، گفت: باتوجه به تجربیات قبلی فکر می‌کردیم حدود ۱۵۰ نفر ثبت‌نام داشته باشیم، اما استقبال با شکوه و غافل‌گیرکننده‌ای شد و ۴۸۲ نفردر این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک ورزش‌های همگانی استان اصفهان ادامه داد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار و به نفرات اول تا سوم هر بخش  جوایز میلیونی اهدا می‌شود.

وی بیان داشت: این دوره مسابقات با همکاری خانه مطبوعات و خبرنگاران، هیات ورزشهای دانشگاهی، شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان و معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان انجام خواهد شد.

کاظمی افزود: پنج نفر بانو  نیز در این مسابقات حضور دارند که قرار شده به همه آن‌ها جایزه اهدا کنیم. هزینه این مسابقات ۲۰۰ میلیون تومان شده و برای ثبت‌نام از هر نفر ۵۰ هزار تومان گرفتیم.

رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان از تاریخ ۸ لغایت ۹ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های شهربازی شهر رویاها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود.