به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت:  با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش‌یافته است. وی افزود: برخی از کلاهبرداران در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت:  با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش‌یافته است.

وی افزود: برخی از کلاهبرداران در پوشش دست‌فروش ظاهرشده و با فریب شهروندان با عناوین مختلف مانند فروش ارزان‌قیمت وغیره با دستگاه اسکیمر نصب‌شده بر روی دستگاه کارت خوان، اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی‌شده اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف به‌ویژه دست‌فروشان کارت و رمز بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و شخصاً اقدام به کشیدن کارت و واردکردن رمز نمایید و همچنین به‌صورت دوره‌ای و متناوب رمز بانکی خود را تغییر دهید.

این مقام انتظامی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس با پشتیبان بانک عامل و یا حضور در جلوی خودپرداز اقدام به مسدود نمودن کارت‌بانکی خود کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.