به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شیوع سویه جدید بیماری کرونا با عنوان اُمیکرن BQ.1.1 بر لزوم مراقبت های بیشتر در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد. سرهنگ دکتر رسول شفیع زاده بیان داشت: برابر اعلام مراجع علمی اُمیکرون BQ.1.1 که زیر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شیوع سویه جدید بیماری کرونا با عنوان اُمیکرن BQ.1.1 بر لزوم مراقبت های بیشتر در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

سرهنگ دکتر رسول شفیع زاده بیان داشت: برابر اعلام مراجع علمی اُمیکرون BQ.1.1 که زیر سویه جدید بیمای کوید ۱۹ است در بیشتر کشورهای دنیا انتشار یافته و مواردی ازابتلا به این زیرسویه نیز در کشور ما مشاهده شده است.

وی افزود: این زیرسویه در برابر درمان های آنتی بادی مورد تایید، مقاوم می باشد و با قابلیت انتقال سریع و توانایی فرار ایمنی ظاهر شده است.

معاون بهداشت، درمان و امداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: طبق گفته متخصصان عفونی، زیرسویه BQ.1.1 جزو مُسری ترین زیرسویه ها بوده و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و دردهای عضلانی از علایم اصلی این بیماری است.

سرهنگ شفیع زاده وجه تمایز این زیرسویه جدید با زیرسویه های پیشین را بی اشتهایی و گرفتگی صدا عنوان کرد و اضافه کرد: علایمی نظیر تب، ضعف عمومی، اسهال، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی و چشایی نیز از سوی افرادی که به این بیماری مبتلا شدند گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در چند کشور زنگ هشدار وقوع موج جدید بیماری در کشورمان را به صدا درآورده است گفت: در حال حاضر، هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیستند. اما هر چند که با توجه به ثبات وضعیت آبی، از شدت اعمال الزامات بهداشتی کاسته شده ولی تاکیدمی کنیم که برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا بایستی مراقبت های بهداشتی با سختگیری های بیشتری دنبال شود.

معاون بهداشت، درمان و امداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان الزام استفاده از ماسک در اماکن مسقف، تاکید بر تهویه به خصوص با توجه به سرما و بسته بودن در و پنجره ها، تشدید اقدامات پیشگیرانه در مراکز پرجمعیت، جداسازی افراد مبتلا به علایم مشابه سرماخوردگی تا زمان بهبود علایم و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.