به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه از غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید به عمل آوردند و در جریان آخرین دستاوردها و توانمندی‌های تولید این شرکت قرار گرفتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه از غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید به عمل آوردند و در جریان آخرین دستاوردها و توانمندی‌های تولید این شرکت قرار گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه از غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید به عمل آوردند و در جریان آخرین دستاوردها و توانمندی‌های تولید این شرکت قرار گرفتند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گزارشی از روند تولید این شرکت با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل با ارائه گزارشی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر جایگاه کشور ما در رتبه دهم صنعت فولاد جهان قرار دارد؛ فولاد مبارکه سنگ آهنی که ارزش برجای آن در معدن حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است را به ورق فولادی تبدیل می‌کند و زنجیره کاملی در کشور دارد.

وی افزود: کلیه مراحل تولید فولاد از استخراج و فرآوری سنگ آهن تا تبدیل سنگ آهن به کنسانتره و گندله، احیا و تولید فولاد توسط فولاد مبارکه انجام شده و این شرکت سنگ آهن را به ورقی که ۲۰۰ برابر ارزش پیدا کرده تبدیل می‌کند؛ ورقی که قیمت آن در بازار حداقل ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان است و با تولید محصولات ویژه مانند ورق فولاد زنگ‌نزن Stainless Steel ارزش ۱۰۰۰ برابری پیدا کرده و همه این‌ها در راستای خلق ارزش در کشور است.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل که با محوریت شرکت های دانش بنیان و زنجیره تامین تولید در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید به عمل آوردند.

لازم به ذکر است، در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی »، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی»آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند. بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشین آلات سنگین از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خود را عرضه کرده بودند.

براساس این گزارش، بخش زنجیره تولید خودرو از دیگر بخش‌های مربوط به صنعت خودروسازی بود. توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها یکی از بخش‌های این نمایشگاه بود. شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در حوزه برق و نیروگاه نیز دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند.

همچنین شرکت‌های دانش‌بنیانِ مرتبط با صنعت آب و اقتصاد دریامحور در این نمایشگاه حضور داشتند. برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ صنعتی و هم‌چنین فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه توضیح داده شد.