به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند: در مجلس خبرگان، مردم‌سالاری به معنای حقیقی کلمه و با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است.   رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.   گزیده‌ای از بیانات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند: در مجلس خبرگان، مردم‌سالاری به معنای حقیقی کلمه و با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است.

 

رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (پنجشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب به این شرح است:

 

یکی از چیزها مسئله‌ی امیدآفرینی است، سیاست‌های دشمن یأس‌آفرینی است. هر وقت یک بار به یک مناسبتی، مال امروز هم نیست، در سال ۶۹ ــ در اردیبهشت ۶۹ هنوز یک سال از رحلت امام نگذشته بود ــ یک گروهی حالا اسم نمی‌آورم یک نامه‌ در واقع سرگشاده‌ای نوشتند به یکی از مسئولین و همه‌اش همین‌طور یأس‌آفرینی از جمله‌ تعبیراتی که در آن نامه بود که من اینجا یادداشت کردم این است می‌گویند «مُلک و ملت به لبه‌ وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است»! سال ۶۹ این آقایان به این نتیجه رسیده بودند که کشور به لبه‌ ویرانی و نابودی رسیده حالا دائماً از این حرف‌ها هست. حالا آن کسانی که خودشان، شخصیت‌شان، هویت‌شان در معرض نابودی و ویرانی است آن‌ها به هرکس نگاه می‌کنند اینجوری می‌بینند. به عکس کسانی که ذهن‌شان، دل‌شان پر از امید است همه‌ چیز را امیدبخش می‌بینند.

 

از شبهه هم نباید رنجید. نرنجیم؛ بالاخره شبهه است و وجود دارد. مرحوم آقای مطهری (رضوان‌الله‌علیه) خودش شبهه را کشف می‌کرد، زودتر می‌فهمید و بنا می‌کرد روی آن فکر کردن.

 

برای مواجهه‌ با شبهه بایستی کاملاً آماده شد. من می‌خواهم این را عرض بکنم حتی این شبهه‌ها مثل این تحریم‌هاست، این تحریم‌ها اگر نبود مطمئن باشید ما این پیشرفت‌های صنعتی و فنی را نمی‌داشتیم… نه قطعه می‌فروختند، نه علم می‌فروختند، نه فناوری می‌فروختند ناچار شدیم خودمان اقدام کنیم.

 

شبهه هم همین‌جور است، شبهه‌ هم ما را وادار می‌کند بیشتر فکر کنیم، بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر مراجعه کنیم، بیشتر مشورت کنیم، بیشتر از کسی که بیش از ما می‌فهمد سئوال کنیم، شبهه هم از این قبیل است. مراقب باشیم حرف سست نزنیم.

 

اولاً مجلس خبرگان منتخب مردم است و در آن مردمسالاری به معنای حقیقی کلمه با سلامت کامل تحقق پیدا کرده است و ثانیا متشکل از علمای دین است که جوهره دینی نظام را نشان می‌دهد، بنابراین ترکیب و امتزاج اتحاد جمهوریت و اسلامیت در نظام اسلامی را بیان می‌کند.