به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر عملیات بانکی شهروندان از طریق بانکداری الکترونیک و اینترنت بانک صورت گیرد، گفت: مجرمان سایبری با ارائه اینترنت‌های رایگان بدون رمز در مراکز اقامتی و توریستی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی شهروندان هستند. سرهنگ سید مصطفی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر عملیات بانکی شهروندان از طریق بانکداری الکترونیک و اینترنت بانک صورت گیرد، گفت: مجرمان سایبری با ارائه اینترنت‌های رایگان بدون رمز در مراکز اقامتی و توریستی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی شهروندان هستند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اتصال به هر شبکه اینترنت بدون شناخت منبع آن و فقط به علت رایگان بودن، می‌تواند کاربران را در معرض سوءاستفاده‌های احتمالی و سرقت اطلاعات مهم و شخصی قرار دهد.

وی افزود: هدف از ارائه چنین خدماتی نه فراهم‌آوردن اینترنت رایگان برای دیگران، بلکه دسترسی به تمامی فعالیت‌های اینترنتی آنها سایت‌های مقصد، متن چت‌ها، ایمیل‌ها، گفت‌وگوهای اینترنتی غیر امن و نرم افزارهای پیام رسان و رمزهای عبورشان است.

این مقام انتظامی افزود: بر این اساس ضرورت دارد کاربران در صورت نیاز به اینترنت به جای اتصال به اینترنت‌های رایگان و ناآشنا، برای تأمین امنیت و دچار مشکل نشدن حتماً از اینترنت شخصی وای فای خود استفاده کرده تا ضریب امنیت خود را افزایش دهند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: حتی در استفاده از اینترنت رایگان هتل‌ها بهتر است شهروندان عملیات آنلاین بانکی انجام ندهند و برای انجام عملیات بانکی با قطع اینترنت رایگان هتل‌ها و وصل شدن اینترنت وای فای شخصی فعالیت‌های آنلاین بانکی خود را انجام دهند تا زمینه‌های سرقت اطلاعات یا هک سیستم‌ها به حداقل برسد.

وی خاطر در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.