به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طبق تقویم، اول بهمن بودجه سال آینده از سوی شهرداری به شورا تقدیم شد و اکنون در حال رسیدگی به بودجه هستیم. ، محمد نورصالحی با اشاره به با جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق شورا و بررسی بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یک ماه فرصت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طبق تقویم، اول بهمن بودجه سال آینده از سوی شهرداری به شورا تقدیم شد و اکنون در حال رسیدگی به بودجه هستیم.

، محمد نورصالحی با اشاره به با جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق شورا و بررسی بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یک ماه فرصت دارد تا همه منابع درآمدی، مصارف و هزینه‌ها را در بودجه بررسی کند و تا پایان بهمن مصوبه بودجه گرفته شود تا برای تأیید مراجع قانونی ارسال شود و از ابتدای فروردین ماه مبنای عملکرد شهرداری باشد.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی شورا و کمیسیون تلفیق و صحن علنی در این مدت محل طرح مباحث مربوط به ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای است و روزهای پرکاری را اعضای شورا پشت سر می‌گذارند.

این مقام مسئول با اشاره به رقم بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این بودجه بالغ بر ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری و مجموعه سازمان‌ها بدون ارقام تکراری است. با توجه به رشد هزینه‌های ناشی از تورم، هزینه‌های جاری و عمرانی افزایش پیدا کرده است.

نورصالحی با اشاره به مشخصات بودجه گفت: ۷۰ درصد بودجه مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۳۰ درصد مربوط به حوزه جاری است. پروژه‌های مهم مانند مترو، مرکز همایش‌ها، تأمین اتوبوس، پروژه‌های محله محور، بهبود و ساماندهی معابر، فضای سبز، خدمات شهری و… که مجموعه آن سبب می‌شود تا شهر هم تمیز و سرسبز باشد و هم تردد در معابرش روان شود مورد توجه بودجه قرار دارد.

وی ادامه داد: قالباً در وهله اول با سال قبل و درآمدهای محقق شده مقایسه می‌کنیم و براساس آن و توجه به روند پنج سال گذشته درصدد تحقق بودجه و میزان رشد و… تخمین زده می‌شود. این برآوردها باید کارشناسی و دقیق باشد بنابراین در طول هفته‌های آتی جلسات مستمر ۱۰ تا ۱۲ ساعته‌ داریم تا این اعداد و ارقام در بودجه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص هزینه خدمات بیان کرد: بخش‌های مختلف حمل و نقل، خدمات شهری، محیط زیست، فرهنگی و… ارقام مشخصی دارد که امیدواریم در جلسات آتی به درصد دقیق‌تری از ارقام برسیم.