به گزارش پیداگر نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فعالان فضای مجازی به جای ورود به اختلافات داخلی بهتر است فضای رسانه‌ای را از دست دشمن بگیرند، برای ضربه زدن به آنان آماده باشند و پاسخ شبهات و اشکالات را بدهند. آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس […]

به گزارش پیداگر نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فعالان فضای مجازی به جای ورود به اختلافات داخلی بهتر است فضای رسانه‌ای را از دست دشمن بگیرند، برای ضربه زدن به آنان آماده باشند و پاسخ شبهات و اشکالات را بدهند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت کار رسانه اظهار داشت: به قول آیت‌الله جوادی، فضای مجازی، مجازی نیست و می‌توان گفت که این فضا، فضای حقیقی است؛ کار مهم این است که این فضا از دشمن گرفته شود و قبل از اینکه دشمن ضربه بزند، آماده باشیم و در کانال های مختلف پاسخ شبهات و اشکالات دشمن داده شود.

وی با بیان اینکه نباید وارد اختلافات داخلی شد، افزود: اختلاف‌نظر وجود دارد؛ در زمان پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) اختلاف‌نظر وجود داشت و به همین دلیل خداوند متعال دستور به مشورت داده است؛ اگر نظر برخی افراد با رسول خدا(صلی‌الله علیه و آله) تفاوت نداشت دیگر نیازی به مشورت نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ما در مقابل دشمن وحدت داریم، عنوان کرد: ممکن است کسی با رهبر انقلاب نیز اختلاف‌نظر داشته باشد اما مهم این است که تابع ولایت باشد و نظر خود را زیر پا بگذارد و تبعیت کند.

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: « فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا»؛ « نه به خدا قسم، ایمان نیاوردند به جز اینکه هنگامی که اختلاف دارند، به تو(پیامبر) بگویند، تو قضاوت کن، سپس به نفع و یا ضررشان باشد، هیچ حرج و احساس ناخشنودی نداشته باشند و تسلیم باشند».

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از مسئولان نمی‌خواهد با صراحت در مقابل مقامات نظام صحبت کنند اما رسانه‌ها آن را بزرگ می‌کنند، این کار صحیح نیست، بهتر است ظرفیت‌ها برای پاسخ به دشمن به کار گرفته شده است و این کار بدون شک با رعایت دستورات اسلامی پاسخ‌ها داده می‌شود چراکه قرآن کریم می فرماید: «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّه فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ؛ و معبودانی را که کافران به جای خدا می‌پرستند، دشنام ندهید، که آنان هم از روی دشمنی و نادانی خدا را دشنام خواهند داد».

وی با اشاره به ماجرای آقای محمود امجد خاطرنشان کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی به برخی از افراد احترام می‌گذارد، آنان در مقابل جمهوری اسلامی هیچ نمی‌گویند اما اگر به خود و فرزندانشان لطمه بخورد واکنش نشان می‌دهند و از اسلام روی‌گردان می‌شوند؛ در صدر اسلام مسلمان و کافر در مقابل هم قرار داشتند و برادر همدیگر بودند نه اینکه کسی که فردی همچون روح الله زم را که به ملت مسلمان ضربه می‌زند را شهید خطاب کنند.

وی بیان کرد: یکی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای این است که دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم تشریح شود تا همه بدانند که قبل از انقلاب چه بودیم و هم اکنون چه شدیم نه اینکه با گران شدن یک جنس، جنبه انصاف را از دست دهیم؛ قدرت نظامی کشور، راه‌ها و جاده‌ها، پیشرفت‌های پزشکی و هسته‌ای، همه و همه از جمله دستاوردهایی است که می‌توان تبیین کرد.

عضویت ۱۴ هزار نفر در سازمان بسیج رسانه

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این جلسه با اشاره به تشکیل این سازمان از سال ۱۳۹۱ اظهار داشت: حدود ۱۴ هزار نفر در این سازمان عضو هستند و ۱۸۰ کانون و دفتر بسیج رسانه در شهرهای مختلف کشور فعال است.

مسعود بصیری افزود: همکاری با حوزه‌های علمیه و گسترش سواد رسانه‌ای، ایجاد ارتباط با فعالان رسانه‌ای جهان اسلام و تقویت ارتباط جریان انقلابی با برگزاری وبینار، عضویت ۳ و نیم میلیون نفر در عضویت کانال‌ها و سایت‌ها و آموزش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها برای یک میلیون نفر – ساعت با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله اقدامات و فعالیت‌های بسیج رسانه به شمار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان‌ها و کشور برگزار می‌شود، گفت: بهترین آثار رسانه‌ای در حوزه مختلف که مورد نظر جریان انقلابی است همچون رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و غیره انتخاب می‌شوند، سال گذشته ۲۰ هزار اثر به جشنواره ابوذر ارسال شد که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به تشکیل جبهه رسانه‌ای در کشور عنوان کرد: دیگر زمانی فرارسیده است که دشمن نمی‌تواند در فضای مجازی و رسانه چیزی بگوید و ما کنار بایستیم؛ عملیات‌های رسانه‌ای مختلفی توسط بسیجیان انجام می‌شود، البته تعداد این عملیات‌ها بسیار زیاد شده است و می‌تواند توان جبهه رسانه‌ای را کاهش دهد.

وی گفت: باید فضای رسانه‌ای کشور از قبیله گرایی، باندبازی، سیاست گرایی، رقابت‌های مخرب درونی و غیره به دور باشد، با توجه به نقش مهم ائمه جمعه، شما می‌توانید با راهنمایی گروه‌های مختلف سیاسی در استان مانع از گسترش اختلافات شوید، همچنین نیاز است جریان نذر فرهنگی در ظرفیت رسانه تقویت شود.