به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان فراهم کردن زمینه‌های همراهی و همدلی را میان بخش دولتی و خصوصی ضروری دانست و اظهار کرد: عامل موفقیت استان پیگیری رویکردهایی است که همه در آن احساس تعلق می‌کنند. هیئت رئیسه و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور در استانداری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان فراهم کردن زمینه‌های همراهی و همدلی را میان بخش دولتی و خصوصی ضروری دانست و اظهار کرد: عامل موفقیت استان پیگیری رویکردهایی است که همه در آن احساس تعلق می‌کنند.

هیئت رئیسه و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور در استانداری اصفهان، با استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

سیدرضا مرتضوی در دیدار هیئت رئیسه و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن قدردانی از اعضای دوره گذشته هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، گفت: اعضای دوره گذشته در ایجاد هماهنگی، همراهی و نگاه هم افزا در استان نقش آفرین و مددرسان بودند.

وی افزود: مجموعه فعالان اقتصادی استان زمانی که دور میز همفکری و مشورت استان می‌نشستند مسائل شخصی کسب و کار خود را دخیل نمی‌کردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: قطعاً این نگاه در فعالان اقتصادی استان نیز امتداد خواهد داشت.

وی فراهم کردن زمینه‌های همراهی و همدلی را میان بخش دولتی و خصوصی ضروری دانست و اظهار کرد: عامل موفقیت استان پیگیری رویکردهایی است که همه در آن احساس تعلق می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: اگر امروز شاهد بهبود شاخص فضای کسب و کار از رتبه ۲۳ به رتبه ۵ هستیم؛ ثمره همکاری و مشارکت استان در بخش دولتی و خصوصی است از این رو باید نقاط مشترک فعالان اقتصادی را شناسایی کنیم و در راستای اعتلای آن قدم برداریم.

دکتر مرتضوی با اشاره به حجم، تعداد، تنوع و نقش بنگاه‌های اقتصادی استان، گفت: به همین میزان که در حوزه‌های مختلف در رتبه‌های نخست کشوری جای داریم اهمیت و ظرفیت اتاق بازرگانی اصفهان نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت است.

وی ادامه داد: رعایت این جایگاه در تراز فعالیت‌هایی که استان دنبال می‌کند بسیار مهم است از این رو توجه به این جایگاه و شأن حائز اهمیت و وابسته به نوع و نگرش هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای اتاق بازرگانی اصفهان از دوره‌های گذشته تصور می‌کردند در یک دوی امدادی هستند و منفعت استان را بر نفع شخصی مقدم می‌دانستند که انتظار است این نگاه ویژه در ادامه مسیر نیز وجود داشته باشد.

دکتر مرتضوی گفت: همه ما نسبت به زیست بومی که در آن زندگی می‌کنیم مسئول هستیم از این رو همراهی فعالان اقتصادی در انجام پروژه‌های مهم استان ضروری است.

اتاق بازرگانی، رصدخانه هوشمند و تخصصی استان

دکتر امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: طبق دستورات استاندار محترم اصفهان تلاش کردیم بتوانیم وفاق، همدلی و هم افزایی را میان بخش دولتی و خصوصی استان ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: تلاش کردیم حداکثر حمایت و تسهیل‌گری را از بخش خصوصی داشته باشیم تا بتوانند اتفاقات بزرگی را در استان رقم بزنند.

دکتر نقش عنوان کرد: در مدت زمانی که فعالیت خود را در استانداری اصفهان آغاز کردیم، به بیش از ۲۲۰۰ مصوبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستادهای مشابه دست یافتیم که به تعبیری ۲۲۰۰ گره از مشکلات صنعتی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و … استان باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی از رشد نرخ سرمایه‌گذاری در استان نیز تلاش کردیم حداکثر استفاده را از مصوبات داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: البته مشکلات زیرساختی نیز وجود دارد که امیدواریم با وفاق و همدلی علاوه بر ساماندهی مشکلات استان بتوانیم در سطح ملی نیز پیشنهاد دهنده و اثرگذار باشد.

دکتر نقش گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند بعنوان یک رصدخانه هوشمند و تخصصی در این راستا مددرسان و همراه مدیریت استان باشد.

تأکید بر ضرورت تفویض اختیارات ویژه به استاندار اصفهان

امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به پهناور بودن استان اصفهان، گفت: در سالهای اخیر شاهد تلاش‌های مدیریت استان در عرصه‌های مختلف بودیم که نتیجه این تلاش‌های مستمر، بروز و ظهور اتفاقات خوب در اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: از این رو همراه با هیئت نمایندگان جدید اتاق بازرگانی اصفهان اعلام آمادگی می‌کنیم که تمام قد در راستای اهداف مدیریت استان همراهی و همکاری خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد: جامعه صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، تجاری، گردشگری استان انتظار دارند رونقی در فضای کسب و کار آنان ایجاد شود و ما آماده هستیم به مدد مدیریت استان بیاییم تا این مهم رقم بخورد.

کشانی شرایط استان اصفهان را در عرصه‌های مختلف ویژه و منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف شرایط استان با سایر نقاط کشور متفاوت است از این رو معتقدیم باید دست به دست یکدیگر دهیم تا سطح ملی به استاندار اصفهان اختیارات تفویض نماید.

وی ادامه داد: وقتی استاندار اصفهان اختیارات ویژه داشته باشد قطعا بسیاری از سازمان‌ها و ادارات استان نیز اختیارات ویژه‌ای خواهند داشت و مشکلات استان با سرعت بیشتری ساماندهی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به رقابت انتخاباتی این اتاق در ماه‌های گذشته، گفت: همانگونه که استاندار اصفهان توصیه کرده بودند تلاش کردیم اتحاد را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم.

کشانی ادامه داد: نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان، ۵۵ درصد گزارش شد که این نرخ مشارکت از ادوار گذشته اتاق بازرگانی اصفهان بیشتر است و جای خوشحالی و افتخار دارد.

وی دلیل اصلی این مشارکت فعالان اقتصادی را امید دانست و اظهار کرد: حاضر نیستیم به هیچ قیمتی این امید را از دست دهیم زیرا حفظ امید مردم از تأکیدات مقام معظم رهبری است.