به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فاز اول طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات موسوم به نجما  در شهرستان گلپایگان با حضور نماینده حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، فرماندار و شهردار گلپایگان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید. اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این مراسم […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فاز اول طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات موسوم به نجما  در شهرستان گلپایگان با حضور نماینده حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، فرماندار و شهردار گلپایگان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار، با اشاره به ابعاد طرح های بهره برداری شده گفت: امروز همزمان با افتتاح فاز اول طرح نجما در شهرستان گلپایگان، هشت طرح توسعه انتقال و فیبر نوری خانگی (FTTH)، ۹ طرح توسعه شبکه تلفن همراه، ۱۰ طرح توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت و ۲۶ طرح توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن نیز با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این طرح اظهار کرد: با توجه به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر رونق تولید و رشد اقتصادی، این طرح در راستای تحقق شعار سال، نوید بخش رونق کسب و کارها و تاثیر گذار در زندگی مردم عزیز شهرستان خواهد بود.

قربانی افزود: با توجه به پیش بینی برنامه هفتم توسعه مبنی بر دسترسی عموم مردم به اینترنت با حداقل سرعت ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه و از طرفی تاکید پیش نویس لایحه هفتم بر پیاده سازی زیست بوم دیجیتال در کشور و پیش بینی

رشد اقتصادی ۱۱ درصدی در صنعت ارتباطات کشور؛ گذر از بستر مسی به فیبر نوری از اهم موضوعات تاثیرگذار در حوزه ارتباطات کشور می باشد.

توسعه فیبر ظرفیت های بالقوه ارتباطات کشور را بالفعل می کند

مدیر مخابرات منطقه اصفهان عنوان کرد: بر اساس آمارها حجم مصرف اینترنت در ۱۰ سال گذشته افزایش چشم گیری داشته که نشان از استفاده موثر مردم از فضای مجازی و همچنین ظرفیت های بالقوه صنعت ارتباطات در مقوله ثروت آفرینی دارد.

اسماعیل قربانی بیان کرد: راهکار بالفعل کردن ظرفیت های بی نظیر صنعت ارتباطات در کشور، توسعه دسترسی اقشار مردم و کسب و کارها به اینترنت با سرعت و با کیفیت است که همین مهم ما را به سمت استفاده از بروزترین تکنولوژی ارتباطی دنیا در شبکه ثابت یعنی فیبر نوری سوق می دهد.

وی افزود: بسیاری از کشورها تا سال ۲۰۳۰ با گذر از شبکه های سنتی مسی به سمت تمام فیبر شدن می روند و این نکته ما را ملزم می‌کند برای فراهم آوردن زمینه دسترسی سریع، باکیفیت و پایدار مشترکین به اینترنت به این سمت با سرعت و جهادی حرکت کنیم.

قربانی اجرای طرح «نجما» را راهکار جهادی شرکت مخابرات ایران برای توسعه زیرساخت های فیبر نوری در کشور دانست و گفت: با توجه به تاکید وزارت ارتباطات مبنی بر ظرفیت سازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در سطح کشور تا پایان دولت سیزدهم، طرح نجما پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به استان ها ابلاغ شد و طبق آن استان اصفهان تا دو سال آینده باید ظرفیت موجود ۴۰ هزار اتصال مبتنی بر فیبر نوری در استان را به ۲۰۰ هزار اتصال برساند.

اهتمام مخابرات بر تحقق عدالت ارتباطی حتی پس از خصوصی سازی

مدیر مخابرات منطقه اصفهان عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران تنها اپراتور خصوصی کشور است که حتی پس از خصوصی شدن در سال ۱۳۸۸ باز هم روند خدمت رسانی خود در روستاها و مناطق کم برخوردار را حفظ کرده و در راه تحقق عدالت ارتباطی گام برداشته است.

اسماعیل قربانی اظهار کرد: در طول سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات استان صورت گرفته که پوشش همراه اول در ۱۴۰۰ روستای استان، بهره مندی ۹۲۱ روستا از ۹۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از تلفن ثابت، دسترسی ۷۷۹ روستای استان به پورت اینترنت پر سرعت ADSL، پوشش همراه اول در ۹۹ درصد جاده های ارتباطی و ارائه سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در ۴۵ شهر استان، گوشه ای از فعالیت های مخابرات در طول این سال هاست.

وی افزود: ادامه این مسیر روشن در سطح استان، همدلی و هم افزایی کلیه ی دستگاه های اجرایی نظیر فرمانداری ها و شهرداری ها را می طلبد و ما نیز ضمن تشکر از همه ی این عزیزان، بیش از پیش نیازمند یاری آنان در راستای تحقق طرح نجما و خدمت گذاری به مردم عزیز هستیم.

قربانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای عزیز، همه ی این پیشرفت ها را مرهون اندیشه والای ایشان دانست و عنوان کرد: از برکت افکار بلند امام و رهبری جهانی و مکتب ساز ایشان بود که جوانان متخصص این مرز و بوم به شعار “ما می توانیم ” جامه ی عمل پوشاندند و پیشرفت های امروز کشور را برای مردم عزیزمان به ارمغان آوردند.

توسعه زیرساخت ها لازمه تحقق شبکه سلامت

نماینده ی حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار نیز در این جلسه با تشکر از اقدامات مخابرات در سطح حوزه انتخابیه گفت: راه اندازی نسخه الکترونیک آثار و برکات زیادی در افزایش سطح سلامت داشته و خواهد داشت که تحقق کامل آن مستلزم فراگیری خدمات دولت الکترونیک در سایه ی توسعه ی زیرساخت های ارتباطی است.

سید مسعود خاتمی با ابراز خرسندی از حرکت جهادی مخابرات در طرح نجما، منفی گرایی در سیستم مدیریتی کشور را عامل ناکامی ها دانست و عنوان کرد: هر جایی که با اتکا به خدا و اراده ملت و با حرکت جهادی و انقلابی پا به عرصه گذاشتیم موفق بودیم و هر جایی حرف از نا امیدی به میان آمد؛ نتیجه آن چیزی جز شکست نشد.

وی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب با تاکید بر لزوم تبیین و نشر افکار ایشان برای نسل جوان، اظهار کرد: اندیشه امام راحل (ره) روح تازه ای در کالبد کشور دمید و دلسپردگی‌ به فرمان ایشان در قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی های ملت شریف ایران شد که لازم است این مبانی فکری برای نسل جوان تبیین شود.

محمدرضا عسگریان فرماندار گلپایگان نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات مخابرات در راستای اجرای مصوبات سال قبل و پایداری ارتباطی شهرستان، ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای طرح نجما و توسعه فیبر نوری در سطح شهرستان، مشکلات باقیمانده نیز مرتفع شود.