به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فاز اول طرح نجما در شهرستان تیران و کرون در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام) با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرمخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید. مدیرمخابرات منطقه اصفهان در این آیین ضمن خیر مقدم به حضار، تبریک […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فاز اول طرح نجما در شهرستان تیران و کرون در آستانه ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام) با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرمخابرات منطقه اصفهان و جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیرمخابرات منطقه اصفهان در این آیین ضمن خیر مقدم به حضار، تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا ی گرانقدر قیام ۱۵ خرداد ۴٢ در تشریح موارد بهره برداری شده گفت: امروز به برکت ولادت با سعادت ولی نعمتمان امام هشتم، علاوه بر بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان تیران و کرون، دو پروژه توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری خانگی، هشت پروژه توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت، ۱۰ پروژه توسعه ظرفیت سوییچ مراکز تلفن و یک طرح توسعه شبکه تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

اسماعیل قربانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال “رشد تولید و مهار تورم ” توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: آمارهای جهانی نشان گر تاثیر سرعت اینترنت بر رشد ناخالص داخلی دارد و به عبارت دیگر حوزه ارتباطات ظرفیت های زیادی در بحث تولید ثروت و ایجاد فرصت های درآمدی در جوامع دارد و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در باب تولید و مهار تورم باید از ظرفیت های بی نظیر این حوزه کمال استفاده را ببریم.

وی افزود: امسال به مناسبت روز جهانی ارتباطات، از طرف اتحادیه جهانی مخابراتی ITU عبارت «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات» به‌عنوان شعار سال۲۰۲۳ مطرح شده که روی توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات تمرکز دارد.

قربانی بیان کرد: این شعار به نوعی بیانگر این مطلب است که کشورهای کمتر توسعه یافته با استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند خود را به شاخص های توسعه یافتگی نزدیک کنند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان پیشرفت در دنیای کنونی مرهون توسعه زیرساخت های ارتباطی دانست و عنوان کرد: آینده بشر قطعا با مفاهیمی مانند اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین گره خورده که پیشرفت و بهره گیری از ظرفیت های هر کدام از این حوزه ها، بی شک ثمره ی پیشرفت در حوزه ارتباطات و توسعه ی زیرساخت های آن است.

ارتباطات پایدار زمینه شکوفایی ظرفیت های حوزه فناوری است

اسماعیل قربانی عنوان کرد: ما وقتی می توانیم از ظرفیت های گسترده حوزه فناوری اطلاعات بهره ببریم که ارتباطات پایدار، گسترده، توسعه پذیر و با کیفیت داشته باشیم.

وی افزود: آمارها نشان داده طی پنج سال گذشته حجم مصرف اینترنت به ازای هر کاربر ۱۰برابر شده که خبر از چندبرابر شدن محتوای تولیدی فضای مجازی و توسعه کارکردهای فناوری اطلاعات توسط مردم می دهد.

قربانی بیان کرد: دنیا در ۱۰ سال آینده با گذر از شبکه های سنتی مسی به نسل جدید شبکه های مبتنی بر فیبر نوری حرکت می کند و ما نیز باید تلاش کنیم امکان دسترسی سریع، باکیفیت و پایدار به شبکه فیبر نوری را برای مردم و کسب و کارها فراهم کنیم.

اجرای طرح نجما شیرینی ارتباط را به مردم می چشاند

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به اجرای طرح نجما توسط شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران از سال گذشته طبق هدف گذاری تعیین شده با کلید زدن طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با عنوان “نجما” به دنبال آن است که علاوه بر پوشش شبکه، لذت و شیرینی ارتباط با کیفیت و با سرعت را به مردم عزیز در اقصی نقاط کشور بچشاند.

اسماعیل قربانی بیان کرد: مخابرات منطقه اصفهان نیز از سال ۱۳۹۵ به عنوان شرکت پیشرو در این عرصه نسبت به ایجاد شبکه فیبر نوری خانگی اقدام نموده و تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار ظرفیت قابل واگذاری فیبر نوری در اغلب شهرهای استان اصفهان شده که با بهره برداری از طرحهای نجما، تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر‌ ۲۰۰ هزار ‌سرویس مبتنی بر فیبر نوری به مشتریان واگذار خواهد شد.

وی با تشکر ویژه از فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان تیران و کرون عنوان کرد: اجرای پروژه های توسعه ارتباطی قطعا بدون حمایت حاکمیت و همراهی مردم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و در این راستا حمایت و همراهی نهادهای موثر با مخابرات ایران باعث تسریع فرآیند توسعه خواهد بود.